Ez az első próbálkozása a Mercedes-Benz márkának a középkategóriás pickupok között, a G-osztálynak hasonló változatai vagy igáslovak, vagy divattermékek (6×6) voltak. Az új X-osztállyal viszont egy, megítélésük szerint új vásárlóközönséget céloznak meg, a prémium-munkaeszközre vágyó ügyfeleket.
Noha a kiindulási alapot jelentő Nissan Navara is az elsők között volt és van, amikor a személyautós viselkedésről volt szó, a Mercedes-Benz mérnökeinek ez nem volt elég, és majdnem mindent átterveztek annak érdekében, hogy a márka saját elvárásainak megfeleljen a végeredmény. Például a létraalvázat is megerősítették, a futóművek nyomtávját kiszélesítették, újrahangolták a rugókat és lengéscsillapítókat, javítottak a zajszigetelésen, és a stuttgartiak infotainment rendszereit is megkapta a pickup.
A karosszéria külsején mindössze a kilincsek árulkodnak a származásról, az utastérben a műszerfal alsó részén lehet néhány ismerős kapcsolót felfedezni. A szerelvényfal felső része egyedi megjelenésű, rengetegféle hangulat közül lehet kiválasztani a nekünk tetszőt – személy szerint a hetvenes évek műbútorait idéző fafólia a kedvencem a barna bőrkárpittal. Furcsa, hogy a kormány csak magasságában állítható, nem lehet közelebb húzni azt, egyébként a stuttgarti márkától megszokott módon csak a kormányoszlop bal oldalán vannak bajuszkapcsolók.
A helykínálat a kategória átlagát hozza, tehát elöl kényelmesen el lehet férni, a második sorban az ülőlap már közel van a padlóhoz, felhúzott lábakkal kell utazni. A fejemnek még pont jutott hely, mert a megfelelő helyen kimélyítették a tetőkárpitot, egy nagyobb bukkanót követően azt is megtapasztaltam, hogy puha a plafon, jól csillapítja az ütéseket… Ha csodát nem is műveltek a stuttgarti mérnökök a csavarrugós felfüggesztés hangolásával, de azért a merev tengelyes, 1 tonna terhelhetőségű pickupok világában tényleg a jobbak közé tartozik a hangolás.
Nem csak közúton, de könnyű terepen is kipróbálhattuk az X-osztály tudását, de azt hozzá kell tenni, hogy ehhez a gyári abroncsok helyére terepmintás gumikat szereltek, amelyeknél 1,6 bar-ra csökkentették a nyomást a lehető legjobb tapadás elérése érdekében. Gond nélkül szaladtak fel az autók a Villányi hegység kaptatóin, még a sár és az avar se fékezte őket. Ugyanezen lefelé haladva már a lejtmeneti fékvezérlés dolgozott – meglepően finoman lassítva az autót 5 km/h-s sebességre, akár úgy is, hogy 25 km/h-nál aktiváltam a rendszert.
Mindegyik körön a 250 d változatot próbálhattam, ami 2,3 literes, 190 LE/450 Nm teljesítményű biturbó dízelt jelent. Az összes X-osztály fedélzetén ott volt a kapcsolható összkerékhajtás és a 7 fokozatú automatikus váltó – ezek mind a Nissan termékei, csak a 2018 júniusától választható 3,0 literes V6-os dízel kap német váltót és német fejlesztésű összkerékhajtást. A forgalmazó arról nem akart nyilatkozni, hány példány értékesítésével számolnak, de azt azért sikerült megtudjam, hogy úgy számolnak, az eladások felét jelenti majd a gazdagon felszerelt POWER csúcsmodell, majd a középső Progressive következik, a legkevesebbet a Pure nevű – korántsem fapados – alapmodellből adják majd el. A Mercedes X-osztály alapára 163 lóerős dízellel, kézi váltóval és hátsókerékhajtással 8 990 000 Ft + ÁFA.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!