Tovább szigorítják majd a károsanyag-kibocsájtási előírásokat a törvényhozók világszerte, az akkumulátortechnológia pedig rohamléptekkel fejlődik, úgyhogy pár évtized múlva sor kerül majd a helycserére. Kuzumaki Seigo, a Toyota távlati K+F vezetője szerint 2040-ben már csak elvétve találunk belső égésű motorokat a személyautókban, hibridekben és hatótávnövelőként alkalmazzák csak azokat – jellemzően a fejlődő országok piacain, mert a fejlett világban ekkor már csak akkumulátoros-elektromos autókat árulnak csak a gyártók.
A Toyota 2020-ban dobja piacra új generációs akkumulátoros-elektromos autóját, amely eleinte még lítium-ion akkumulátort használ majd. A következő évtized első felére ígéri a forradalmian új, félvezetős akkumulátorral szerelt villanyautóját a Toyota, amely fizikailag kisebb teret foglalnak el, és nagyobb teljesítményűek a mai akkumulátoroknál. Ezzel kapcsolatban annyit jegyez még meg Kuzumaki, hogy „Több szabadalmunk van a félvezetős akkumulátorok terén, mint bárki másnak. Közel vagyunk ahhoz, hogy kifejlesszünk egy ilyen autót, amivel megelőzzük majd vetélytársainkat.”
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!