Az autóversenyzésben meghatározók a számok, azokkal fejezzük ki a teljesítmény- és tömegadatokat vagy éppen a köridőket, és azokban számoljuk a győzelmeket is, de vannak kivételek, amikor a tehetség nem vezethető le matematikai számításokkal.
Walter Röhrl a raliversenyzés fenegyereke, egy higgadt profi, aki a bátorsága mellett az eszét is használta a pályákon, és aki a pályatársak szemében mindig igazi úriember és kiváló sportember maradt. 1947. március 7-én született Regensburgban. Első amatőr versenyén, a Bavaria Rallyn egy Fiat 850 Coupéval indult, elsőként az Opel szerződtette.
14 éves karrierje során kétszer, 1980-ban és 1982-ben lett világbajnok, 5 különböző márkával 75 ralin indult, 14 versenyt megnyert, 31-szer állt dobogón és 420 szakaszgyőzelmet szerzett. Nem él már 1987-es Pikes-Peak rekordja (10’47,850”) sem, a rajongók szemében azonban mindig az egyik legnépszerűbb pilóta, valódi legenda marad.
A rali aranykorának számító B-csoportban mutatott, szinte utánozhatatlan technikája, precizitása és elhivatottsága is teszi, hogy nem csak túlélte a vakmerő időszakot, hanem máig hasznosítja képességeit, jelenleg a Porsche szenior tesztpilótájaként hozza ki a legtöbbet az újdonságokból.
2010-ben csak hátsérülése tántorította el attól, hogy egy Porsche 911 GT3 RS-sel induljon a nürburgringi 24 órás versenyen. Kedvelt időtöltése a síelés és a kerékpározás, természetesen mindkét sportot teljes erőbedobással űzi, és felkéréseket is vállal, ha épp a versenyzés és nem a dohányzás népszerűsítéséről van szó. 1982-ben többek között azért vált meg tőle a Rothmans Opel Rally Team, mert nem vállalta a szereplést a káros szenvedélyt hirdető dohányreklámokban.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!