Három éves együttműködési megállapodást kötött a Lamborghini és a Massachusetts Institute of Technology, ennek első, kézzel fogható eredménye a Terzo Millenio, azaz harmadik évezred nevű tanulmányautó megjelenése, ebbe foglalják össze a munkájuk lényegét.
Az elektromos hajtást nem részletezik azon kívül, hogy virtuális összkerékhajtása van a fedélzeten, ezzel kapcsolatban leginkább azt hangsúlyozzák, hogy komoly erőforrásokat fordítanak arra, hogy a hajtásnak megfelelő aláfestést biztosító hangja legyen. Akkumulátor helyett kondenzátorokat használnak energiatárolásra, azok gyorsabb energialeadása és felvétele miatt jobban alkalmasak egy szuperautóhoz – a sorozatgyártásban való alkalmazásig még számos problémát meg kell oldani ezeknél.
A Lamborghini Terzo Millenio másik nagy újdonsága az újfajta karbon váz, amelyben nanocsöveket helyeztek el. Sérülés esetén ezek hőt termelnek, és bizonyos mértékig képesek helyreállítani a törést. Itt nem karambolos behatásra kell gondolni, hanem mondjuk kisebb repedések ideiglenes javítására. Érzékelők segítségével az autó tudja, hol történt ilyen „önjavítás”, és az ilyen részeket aztán a lehető leggyorsabban ki lehet javítani márkaszervizben.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!