Az autóiparban gyorsnak számít az új Audi A7-es fejlesztése, a formatervezők 2014-ben kezdtek dolgozni a megjelenésen, és 2017 végén már be is mutatták a sorozatgyártású változatot, és ez idő alatt egy teljesen új formatervező központot is felépítettek Ingolstadtban.
De vissza az A7-eshez, amely továbbra is ötajtós kupé karosszériát kap, amely 4969 mm hosszú, 1908 mm széles és 1422 mm magas, a tengelytávolság 2926 mm. A luxuskategória sportos megjelenésű alternatívájaként kínálják majd az elegáns A8-as mellett. Utóbbinál minden érzékelőt igyekeztek elrejteni, előbbinél pedig a hűtőrácson, a márkajelzés két oldalán helyezték el például a radarokat. Tizenötféle karosszériaszín – ezek közül nyolc új – közül lehet majd választani az átlagvásárlónak, de a quattro GmbH-tól szó szerint bármilyen színű fényezéssel meg lehet majd rendelni a kupét.
A karosszériánál igyekeztek felidézni a 100 S Coupé jellegzetes ablakvonalát, de ennél sokkal emlékezetesebb lesz majd az új világítástechnika, azon belül is az animált fényekkel dolgozó hátsó LED-es lámpacsík, az A7-es másik végén háromféle fényszóró közül lehet majd választani: LED, mátrix LED és mátrix LED lézerdiódákkal áll rendelkezésre.
Különleges lett a belső tér kialakítása, jól körülhatárolt felületekből építették fel a műszerfalat, amelyen érintőképernyőkkel váltják ki a középkonzolt, amelyet a vezető felé fordítanak. Az érintőképernyők hagyományos kapcsolók érzését nyújtják (villanymotor rántja a kijelzőt). Természetes és mesterséges betétek is kérhetőek a műszerfalra, a kényelmestől a sportosig terjed az ülések választéka, a kárpitok között lézerrel perforált bőrt is lehet találni – alapáron szövet/műbőr kárpit jár.
Az MLB Evo építőkészlet minden fejlesztését megkap(hat)ja az Audi A7-es, tehát ott lesz a fedélzeten a részben önvezető haladást lehetővé tevő technológia, a 48 V-os elektromos hálózat révén a lágy (később plug-in) hibrid hajtás, és elérhető lesz az összkerék-kormányzás és a négykerék-légrugózás is. Alapfelszerelés a 7 fokozatú dupla kuplungos váltó és a továbbfejlesztett, elektronikusan vezérelt központi differenciálművel rendelkező quattro hajtás.
Meglepő módon nem lehet modellválasztékról beszélni a piaci bevezetés idején, hiszen csak és kizárólag az 55 TFSI jelzésű, 3,0 literes V6-os turbóval készítik majd az A7-est, a 340 LE/500 Nm teljesítményű erőforrásnál lágy-hibrid technológiát is használnak. A 100 km/h-s sebességet 5,3 másodperc alatt futja meg ez a modell, a végsebesség elektronikusan korlátozott 250 km/h. A termelés felfutásával egyszerre folyamatosan bővül majd a motorpaletta, négyhengeres alapmotor és V8-as csúcs-erőforrás is lesz majd a választékban.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!