Már tavaly megismerhettük a Nissan X-Trail frissítését, de csak most érkezett meg az európai kereskedésekbe. A késlekedés oka, hogy a Nissan világszerte legnépszerűbb típusát először azokra a piacokra vitték el, ahol nagy rá a kereslet; Európában a Qashqai a listavezető, tehát itt annak frissítésére és mielőbbi piacra dobására összpontosították erőiket a Nissannál.
Továbbra is szemmel látható a rokonság a két CMF-alapra épülő típus között, épp csak nagyméretű, V alakú hűtőrácsot látunk már az orron. Az X-Trailnél jobban integrálták a parkolóradar érzékelőit a felületbe, és noha itt is van új légbeömlő a lökhárítóban, az összhatás nyugodtabb, mint a Qashqainál. A LED-es fényszóró feláras, a megjelenése immár sokkal jobban eltér a szériában adott halogénegységtől. A modellfrissítés egyébként még a hátsó lámpákat érintette, illetve a hátsó lökhárító fekete betétjébe került egy krómcsík is.
Javítottak a minőségérzeten az utastérben, ami leginkább új kárpitokat és műanyagokat jelent, de például a kormány is nagyobb átmérőjű lett és kisebb a középrésze, hogy jobban láthatók legyenek a mögötte lévő műszerek. Kézzelfogható változást jelent a NissanConnect érintőképernyős fejegység átalakított menürendszere, amelynél az okostelefon-alkalmazásokban megszokott logikát vették át. Megtartották a sínen tologatható és állítható dőlésszögű támlájú hátsó ülést, a mérnökök pedig találtak még 15 litert a csomagtérben: bővítés után már 1996 liter áll a sofőr rendelkezésére. Az Acenta és a Tekna szintek közé érkezik az N-Connecta nevű felszereltség, ami lényegében a korábban akciós csomagként árult extracsomag nevesítését jelenti.
A műszaki változások sora igazából csak a vezetéstámogató rendszereket érinti, de a menetpróba idején ebből nem sokat ismerhettünk meg. Az autót részben önvezető funkcióval ellátó ProPILOT csomag csak valamikor 2018 folyamán lesz elérhető, a menetpróbán sem volt alkalmunk kipróbálni, tehát egyelőre csak a kameraalapú, gyalogosfelismerős vészféksegéd és a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő jelent újdonságot. Nem változott a motorválaszték, ami azt jelenti, hogy a Japánban és Észak-Amerikában elérhető hibrid (176 LE/190 Nm rendszerteljesítmény) nálunk nem kapható, így továbbra sem veszélyezteti semmi a Toyota RAV4 Hybrid eladásait. Az alapmotor az 1,6-os turbó 163 lóerővel, aztán jön az 1,6-os dízel 130, illetve a 2,0 literes dízel 177 lóerővel. A kisebb dízelhez felár ellenében kérhető összkerékhajtás vagy fokozatmentes váltó, a nagyobbnál elsőkerékhajtás csak automatával van, az összkerekes kérhető kézi váltóval is.
A menetpróbán erdészeti, tehát murvával felszórt földutakon volt alkalmunk kipróbálni az X-Trailt, majd egy rövid szakaszon a fák közé is bevittek minket. A tapasztalat annyi, hogy a meglehetősen rázós talajon is csendes marad az utastér, a padlólemezen kopogó kavicsokon kívül nincs zörgés, de az első lökhárítóra vigyázni kell, mert mélyen van.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!