A résztulajdonos Daimler konszern nemcsak pénzzel segíti a Kamaz kínálatának megújulását, de az általa addigra már leváltott, 2012-ben bemutatott Actros kamion fülkéjét is átadja az orosz partnerének. Épp csak a homloklemezt tervezik át, a többi karosszériaelem, beleértve az ajtókat is, csereszabatos a Németországban gyártott járművel. Elsőként a Kamaz-54901-es típusszámú nyergesvontató gyártását kezdik meg, aztán folyamatosan vezetik be a régi-új fülkét a többi teherautónál is.
Az erőforrás a Kamaz és a svájci Liebherr közös fejlesztésében készülő 12,0 literes soros hathengeres turbódízel, ami 380-550 lóerős teljesítménnyel választható, a szervizintervallum 150 000 km, nagyjavításig pedig 1,5 millió km-t tud megtenni – az aktuális Kamaz motorok 30 ezres szervizintervallummal és 800 ezer km-es tervezett élettartammal rendelkeznek. ZF robotizált váltó csatlakozik az erőforráshoz. Az első évben, 2019-ben 55 ezer példány legyártásával számolnak, a megfelelő Mercedes-Benz Actros kamionnál 20 százalékkal lesz majd olcsóbb a Kamaz-54901.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!