Kisautók tervezésében nemcsak az olaszok, hanem a japánok is otthon vannak. A jellemzően belpiacra gyártott „kei carok” közül néhány eljutott Európába is, ahol praktikus felépítésükkel, jó motorjaikkal, tartós mechanikájukkal és kedvező árukkal sok rajongót szereztek. A Suzuki úgy döntött, izgalmas dizájnnal pörgeti fel a keresletet autói iránt, ami nem hatásvadász formákat, hanem egyéni karaktereket eredményezett. Így született a piac egyik legjobb városi minije, az új Ignis is, amely korábbi Suzukik formai elemeiből merít, és szabadidő-autós stílussal szolgálja ki a mai vevők igényeit.

Az izgalmas belső színek és formák ellensúlyozzák a kemény műanyagokat, különleges a drágábbik klímakonzol, alatta találhatók a terepfunkciók gombjai. Fotó: Hilbert Péter

Motorból csak egy, váltóból és hajtásképletből azonban kettő szerepel az árlistán. Az elsőkerékhajtású alapmodell után az összkerekes változatot teszteltük. A 60 kilós súlytöbblet mellett a torziós helyett merevhidas hátsó felfüggesztésben különbözik a két kivitel, ami minimális kompromisszumot jelent a mindennapi használhatóságban. Mivel így is 900 kg alatt van a tömege, az 1,2 literes, 90 lóerős szívómotor továbbra is élénken mozgatja a kis karosszériát, sztrádatempó alatt – ahol a legkiegyensúlyozottabb – még motorhang is alig hallható, a gördülési zaj sem erősebb. 130 km/órás tempónál azonban már fogyni kezd az ereje, és a hangja is felerősödik, ezen segítene egy hatodik fokozat, de alapvetően városi, országúti közlekedésre szánták. Kissé billegős, puha rugózása ellenére is erősen kapaszkodik az úthoz, a négy sarkán optikailag túllógó kerekekkel miniautós mércével elképesztő kanyarsebességre képes. Bármilyen irányú sodródás nélkül követi a kanyar ívét.

Zseniális az utastér helykihasználása, az ülések sínen csúsztathatók

Bár eredetileg aszfaltra termett, földúton is megállja a helyét. Kényelmesen rugózza ki az egyenetlenségeket, rövid túlnyúlásai pedig a Vitaráénál is jobb terepszögekhez segítik. Cserében az úthibákon és fekvőrendőrökön kissé zötyögősen viselkedik a hátsó merevhíd, ez azonban nem rondít bele az élménybe. Bár összkerékhajtási rendszere egyszerűbb a Vitaráénál, ha nem sárdagasztásra használjuk, csak nehezen megközelíthető hétvégi telekre, vagy télen a behavazott emelkedő tetejére szeretnénk eljutni vele, a funkcióját ellátja. Napi használat közben gyakorlatilag észrevétlen marad az autó extra tudása, ugyanazt a kívül kicsi, belül extrémen tágas és praktikus, könnyen kezelhető, bájos Suzukit kapjuk, mellyel különösebb odafigyelés nélkül is 5,5 liter/100 km-es átlagfogyasztással járhatunk. Tesztünk során a gyárilag megadott 0,4 literes különbség helyett csupán 0,3 literes többletet mértünk.

Használható méretű a raktér, a 4WD-hajtás miatt nincs pótkerék

A legnagyobb különbséget az árlistán találjuk, azonos felszereltséggel 400 000 Ft a 4WD-hajtás felára, ez azt jelenti, hogy csak annak érdemes költeni rá, aki kihasználja kibővített képességeit.

Szélesen terpeszt az Ignis, nagy a hátsó ablak és az ablaktörlő is

Tetszett
• külső-belső dizájn
• célszerű felépítés
• kis tömeg

Nem tetszett
• kezdetleges vezetőtámogató extrák

Összegzés
Igazi ritkaságnak számít a piacon az összkerékhajtású Ignis, amely erős karaktere és praktikus felépítése mellett élvezetesen vezethető és takarékos is. Tereptudása kevés kompromisszumot kíván, magas ára miatt azonban várhatóan rétegmodell marad.

Suzuki Ignis 1.2 4WD
Összlökettérfogat: 1242 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 66 kW (90 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 120 Nm 4400/perc
Hossz./szél./mag.: 3700/1690/1595 mm
Tengelytáv: 2435 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1460/1460 mm
Fordulókör: 9,4
Saját tömeg/teherbírás: 870/460 kg
Csomagtér: 204-1086 l
Üzemanyagtank: 30 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,9 s
Max. sebesség: 165 km/h
Város/országút/vegyes: 5,9/4,5/5,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,8 l/100 km
CO2-kibocsátás: 114 g/km
A modell alapára: 3 755 000 Ft (1.2 2WD, 90 LE)
A tesztelt verzió ára: 4 540 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!