Még az ezredforduló előtt, pontosan 1999-ben rendezték meg az első Malajziai Nagydíjat. Az érzékletesség kedvéért, hogy milyen régen is volt a debütáló verseny, az akkori mezőnyben versenyzett többek között Mika Hakkinen, Jean Alesi, Damon Hill, a ma már szinte ismeretlen Heinz-Harald Frentzen és a két Schumacher fivér is, Michael és Ralf. A mai mezőnyből senki nem állt rajthoz akkor. 1999-ben Mika Hakkinen (McLaren-Mercedes) lett az egyéni világbajnok, a Ferrari pedig a konstruktőri világbajnoki címet szerezte meg. A hétvégén így egy újabb fejezet zárul le a Forma-1-es történelemkönyvben.
A szingapúri futamot követően kerül sor idén a Malajziai Nagydíjra. 2015-ben még ez volt a szezon második versenye tavasszal, de tavaly visszakerült a verseny őszre, ahogy 1999-ben is, amikor a szezon utolsóelőtti futamaként került rá sor. Az őszi időjárás nem sokban különbözik a tavaszitól, tehát ezúttal is forróság és zivatarok várhatók. 2016-ban kimondottan kellemes időben, napsütésben, tiszta időjárási körülmények között zajlott a futam. Jelenleg mindhárom napra zivatarokat jósolnak az időjósok, s ez kaotikussá teheti a búcsúfutamot. A versenyszezon időjárás szempontjából egyik legkiszámíthatatlanabb futama következik. A maláj őszre és tavaszra jellemző gyakori csapadék senkit nem ér váratlanul, a csapatok mérnökei mégsem ezzel, hanem a nagy meleggel és magas páratartalommal foglalkoznak leginkább. A motorok könnyen túlhevülnek a nagy hőségben, s emiatt meg kell oldani a versenyautók extra hűtését. Az autókat a szerelők próbálják meg felkészíteni erre a kemény tesztre. A melegben különösen a motornak és az abroncsoknak jut nagy szerep.
Habár a forróság okoz nagyobb fejfájást, az eső sokszor nagy szerepet játszott a malajziai Forma-1-es futamok életében. 2009-ben 31 körösre kellett rövidíteni a futamot mivel hatalmas eső kerekedett és végül, mikor már járhatatlanná vált a pálya, félbeszakították a versenyt. A 2011-es száraz futam után 2012-ben ismét meghatározó szerep jutott az esőnek, amikor a vasárnapra megérkező zivatarok kaotikussá tették a futamot. 2015-ben szombaton szakadt a pályára egy monszunszerű eső, amelyet verőfényes idő és forróság váltott fel vasárnapra.
2016-ban a szép idő ellenére is izgalmas futam alakult ki. A két Mercedes meglepő módon csak botladozott, a Red Bull pedig élni tudott az ebből adódó lehetőséggel. Daniel Ricciardo és Max Verstappen kettős győzelmet szerzett a csapatnak. Ricciardo állt a szavát, s a pezsgőt a dobogón a cipőjéből itta. Nico Rosberg, aki a rajt után visszaesett a mezőny végére, hatalmas versenyzéssel a dobogó harmadik fokára állhatott fel. Tavaly Nico Rosberg, és Lewis Hamilton is balszerencsés volt Malajziában, pedig a levegőben lógott a Mercedes világbajnoki konstruktőri címvédése. Rosberg autóját Sebastian Vettel pörgette meg a rajtot követően és ekkor a német visszaesett a mezőnyben. Lewis Hamilton közben magabiztosan hajtott az élen, amikor is egyszer csak lángok csaptak fel autója hátuljából és csalódottan kellett tudomásul vennie a címvédő világbajnoknak, hogy ezzel véget ért számára a malajziai kaland. Mivel Szingapúrban a Ferrari nulla pontot szerzett, Lewis Hamilton nagyon jó helyzetben várja a szezon hátralévő részét. Most az lehet a célja, hogy kiegyensúlyozottan jó teljesítményt tegyen le az asztalra, s akkor nincs félnivalója. A Ferrari német pilótájának van nagyobb veszítenivalója, így ő fog többet kockáztatni ezután, s ő nem engedhet meg magának egy balesetet vagy technikai hibát sem. A Red Bullt sem szabad leírni, hiszen tavaly itt kettős győzelmet szereztek a pilótái.
Aston Martin is bejelentkezett
Red Bull hétfőn bejelentette, hogy 2018-tól szorosabbra fűzi kapcsolatát az Aston Martinnal és jövőre már Aston Martin Red Bull Racing név alatt fut a csapat. Két évre vezethető vissza kettejük kapcsolata, de nem nehéz kitalálni, hogy milyen irányba halad ez a viszony. Ma már nehéz nem gyári csapatként világbajnokságot nyerni, s a Red Bull nem tett le erről a szándékáról.
A verseny és a pálya
Az 56-körös Malajziai Nagydíj október 1.-én délelőtt 9-kor, maláj idő szerint 15 órakor veszi kezdetét a szepangi pályán. A pálya hossza: 5,543 km, a teljes versenytáv 310,408 km. A pályarekordot még mindig Juan-Pablo Montoya tartja 2004-ből, ideje 1 perc 34,223 másodperc. A pálya gyors részekből és széles és hosszú kanyarokból áll, így nagyon próbára teszi az autók és pilóták teherbírását. Miután ez a pálya a versenynaptár egyik legszélesebb pályája, sok lehetőséget ad a pilótáknak az előzésre, főleg a hátsó egyenes végén lévő kanyarban. Így nem véletlenül a pilóták egyik kedvence a pályának ez a része. 2016-ban kettős Red Bull-siker született Daniel Ricciardo és Max Verstappen révén. Az ausztrál pilóta győztes ideje: 1:37:12.776 volt. A harmadik helyen Nico Rosberg (Mercedes) ért célba.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!