Immár maga a gyár is forró ferdehátúról beszél, hiszen a tömegcsökkenés és ezzel párhuzamosan a turbómotorra való átállás miatt a korábbinál is nagyobb élményt jelent majd az új Suzuki Swift Sport terelgetése.
A motorháztető alatt az 1,4 literes, 140 LE/230 Nm teljesítményű turbómotor található, ami tulajdonképpen változatlan teljesítményt, de 70 Nm-rel, azaz felével nagyobb nyomatékot jelent. Ehhez jön még, hogy az elődhöz képest 80 kg-mal, 970 kg-ra csökkent a tömeg (Japánban van légkondi-rádió nélküli SSS is, az még könnyebb). A hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó az előző generációból származik, de finomítottak a kapcsolhatóságon.
Monroe lengéscsillapítókat kap a Suzuki Swift Sport, vastagabb stabilizátorokat és utóbbiak Teflon felületű szilentekhez csatlakoznak, eltérő a kerékagy a normál Swiftétől, és természetesen a rugók is feszesebbek lettek. Az új torziós hátsó hír 1,4-szer merevebb a korábbinál, ami jobb egyenesfutást és kanyarvételi tulajdonságot eredményez. Elöl-hátul 40 mm-rel szélesítették ki a nyomtávot, ezzel párhuzamosan 15 mm-rel lejjebb került a karosszéria.
Könnyű felismerni a legforróbb Suzukit, hiszen hatalmas légbeömlőket kap az első lökhárító, esztergált felületű 17 colos felniken gördül, hátulról pedig a jól látható két kipufogó árulkodik. A Champion Yellow nevű sárga fényezés a márka rövid életű rali-kirándulására utal. Az utastérben jobb fogású, kiegyenesített alsó résszel rendelkező kormány és rengeteg vörös cérna jelzi a különlegességet.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!