Egy 1965-ben gyártott Ford Mustangot vesznek alapul a Classic Recreations által készített Shelby modellekhez, amelyeknél a fémig lecsupaszítják a karosszériát, majd a vásárló kérésének megfelelő Shelby-modellként építik újjá az autót 4 hónap és 2500 munkaóra alatt, a végeredmény pedig bekerül a Shelby-regiszterbe is.

Azonban még a veterán- és izomautók terén se lehet figyelmen kívül hagyni a vásárlói igényeket, épp ezért mostantól nem 5,0 literes V8-as az alap választható erőforrás az autókhoz, az Egyesült Államokban a GT 350-esekben 3,5 literes, 2 turbós EcoBoost V6-ost szerelnek, a magas importadókkal sújtott kínai piacon pedig a 2,0 literes, 4 hengeres turbómotor a széria – ennek teljesítményét 250 LE/366 Nm-ről 300 LE/488 Nm-re növelik.

Egyszerűen arról van szó, hogy sok ügyfél a klasszikus megjelenés és a nagy teljesítmény mellett alacsony fogyasztásra is vágyik, márpedig az alaphelyzetben 365 LE/570 Nm teljesítményű V6-os mindezt tudja, ráadásként ez az alu-blokkos erőforrás sokkal könnyebb és hátrébb van a motortérben, mint a megszokott V8-as, ami jobb vezethetőséget eredményez. Nagyobb turbók is kérhetőek, amelyek segítségével 600 lóerőre növelik a teljesítményt, ami szép, de azért nyomába se ér a V8-asokkal elérhető akár 1000 lóerőnek.

De nem csak azoknak éri meg az EcoBoost motorok választása, akik a turbómotorokat kedvelik, az alapvetően észak-amerikai piacra szánt V8-asokkal ellentétben ezeket az erőforrásokat világszerte tudják szervizelni a Ford márkakereskedésekben, tehát európai ügyfeleknek is könnyebb az ilyen, Classic Recreations által készített Shelby Mustang GT350-es fenntartása.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!