Állandó kapcsolatban vannak a Tesla autói a központtal, így gombnyomásra megtehette a gyár, hogy a Floridából menekülőknek hagyta, hogy akkumulátoruk teljes kapacitását (75 kWh) használják akkor is, ha nem fizették meg annak felárát, és így a hétköznapok során csak 60 kWh-val közlekednek. De nem csak ilyen hasznos dolgokra alkalmas az internetes kapcsolat, a legújabb autókban például kikapcsolták a koccanásgátlót, az erről kapott értesítést pedig csak tudomásul vehették a sofőrök, nem tudták megakadályozni azt.
Egészen pontosan „árnyék módba” kapcsolta a gyár a június vége óra gyártott autókban az Automatic Emergency Braking-et, azaz a rendszer figyeli, mi történik az úton, azonban nem avatkozik be – épp csak regisztrálja, hogy most be kellett volna avatkoznia. Ha tehát az érintett autók tulajdonosai óvatosan vezetnek és nem aktiválódik a rendszer, akkor elnyúlhat a tesztidőszak hossza, hiszen nem gyűjtött elég adatot a gyár. A Tesla Model 3 érkezésével párhuzamosan az összes Teslába új érzékelőt szerelnek, amit kalibrálni kell. Nem a Tesla mérnökei végzik ezt a folyamatot, hanem az ügyfelekre hárítják az adatgyűjtést, akiknek előreláthatóan hat héten át kell nélkülözniük ezt a biztonsági funkciót. Majd újabb értesítést kapnak, ha megint biztonságban érezhetik magukat a Teslájukban.
Fotó: s1lentway / Reddit
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!