Az előző generációs tüzelőanyagcellát még a B-osztály karosszériájába építve tesztelte a Mercedes-Benz, a Frankfurti Autószalonon mutatják be az új generációs technikát, immár a GLC szabadidő-autó karosszériájába építve. Nagy hagyományai vannak a csillagos márkánál a tüzelőanyagcellának, az elmúlt 30 évben több mint 300 ilyen prototípust építettek, amelyek összesen közel 18 millió km-t tettek meg.
A Mercedes-Benz GLC F-Cell autóknál az az újdonság, hogy a hálózatról tölthető hibridek technológiáját, tehát azok akkumulátorát és fedélzeti töltőjét kapja, rendszerszinten tehát olcsóbb az előállítása, mint a korábban minden alkatrészében egyedi tervezésű és gyártású prototípusoknak. A sajtóközleményből az is kiderül, hogy folyik már a sorozatgyártás előkészítése, de céldátumot nem neveznek meg, mikor lesz megvásárolható a hidrogénnel tankolható elektromos autó. A GLC-nél a hidrogéntartályokat a tengelyek között helyezik el, ezeket egy külön segédkeret is körbeveszi alulról.
A Stuttgartól keletre fekvő Nabernben található tüzelőanyagcella-központban 2015 óta dolgoznak a GLC F-Cell fejlesztésén, az eddigi tesztek során 200 tonna hidrogént használtak el, amiből eddig 1800 tonna víz keletkezett, mint égéstermék. A 2016 novemberében megnyitott új biztonságtechnikai központjában a tüzelőanyagcellás autók vizsgálatát is elvégezték, a sindelfingeni szélcsatornában -40…+60°C közötti hőmérsékleten, 265 km/h maximális szélsebességgel készítették a végeges formát (beleértve a padlólemez burkolását is).
A laboratóriumi vizsgálatokat követően Spanyolországban (Idiada központ Barcelona közelében), Svédországban (Arjeplog) és Németországban (Boxberg) végezték a közúti teszteket, amelyek során a Sierra Nevada csúcsait és a Fekete-erdőt is megjárták a prototípusok.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!