Elsősorban állami megrendelésekre számít a GAZ autógyár új haszonjárműveinél, a Sadko Next és Vepr Next csak felépítményében tér el egymástól. Előbbi zárt karosszériát kap, utóbbi pedig dupla fülkés pickup, amelyeket egy 149 LE/490 Nm teljesítményű dízelmotor hajt, a terhelhetőség 2,5 tonna. Három zárható differenciálmű, központi keréknyomás-szabályozó rendszer van a fedélzeten, a hasmagasság 31,5 centi. Mindössze évi 3000 példány értékesítésére számítanak, a kis sorozatnagyság és a speciális kialakítás miatt drágák ezek az összkerékhajtású járművek.
De ezek még nem a GAZ legextrémebb terepjárói, ez a cím a Sable típusé. Ennek az alapja az előző generációs karosszéria, ezt Gazella néven anno a kilencvenes években mifelénk is forgalmazták, azonban teljesen új a technika. Portálhidakat kap ez a modell, a hasmagassága így 53 centi, három zárható differenciálműve van, és egy elektromos hajtású hajócsavarja (no meg vízszivattyúja, hiszen a szigetelés nem tökéletes…). A hatalmas méretű kerekek miatt ugyanis a 2,5 tonna saját tömegű, 3,5 tonna össztömegű GAZ Sable úszik a vízen. A Gazella Next-ből származik a 2,8 literes, 120 LE/250 Nm teljesítményű Cummins dízelmotor.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!