Egy gyárilag elektromos hajtású Iveco Daily alvázat vett alapul a német Dethleffs cég az e.home elnevezésű, akkumulátoros-elektromos lakóautójának megépítéséhez. Könnyen felismerhető a környezetbarát technológia, hiszen a lakóautó-részt összesen 31 négyzetméternyi, összesen 3000 W teljesítményű (ekkora felületet soha nem süt a nap) napelem-fóliával vonták be.
A hatótávolságot nem árulták el, de azt igen, hogy nem nyúltak a 109 lóerős villanymotorhoz, és a 3 darab 30,4 kWh kapacitású akkumulátor mellett még kondenzátorok is vannak a fedélzeten, amelyek az energia-visszatáplálásnál jutnak szerephez. Az akkumulátorok 1500 töltési ciklust bírnak, ami nagyjából 250 000 km megtételére elegendő.
A napelemek alkalmazása mellett igyekeztek a lehető legjobb hatásfokú kényelmi megoldásokat alkalmazni, nem légtér- hanem felületfűtést alkalmaztak, és vannak speciális hőtároló lapok a bútorok felületeiben, amelyek a nappal (26 °C felett) eltárolt hőenergiát éjjel leadják, tavasszal-ősszel így kevesebb energiát kell a fűtésre fordítani. Gombnyomásra sötétednek el az ablakok, így nem kell függönyt cipelni.
A Dethleffs itt valósította meg az általa fejlesztett CampConnect nevű fedélzeti rendszert, ami a jármű saját és az utólag beépítésre került kényelmi funkciókat hozza közös nevezőre – jelenleg a lakóautók piacán nincs ilyen egységes rendszer. Ennek része még egy orrkamera, amelynek képét vizsgálja a számítógép is, és szükség esetén – például ha sávelhagyást észlel – jelez; a haszonjárművek világában az ilyen rendszerek még nem terjedtek el.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!