A legnagyobb meglepetés a Buick Regal GS európai változatával kapcsolatban, hogy az nem új OPC-ként, hanem „csak” GSi-ként érkezik. Talán azért választották ezt a megkülönböztetést, mert egyelőre nem kap erősebb motort az Opel csúcsmodellje, tehát a 2,0 literes, 260 lóerős turbó hajtja a négy kereket, és a váltó is marad a 8 fokozatú, automatikus egység.
Azonban sokkal gyorsabb a Grand Sport-nál az Insignia GSi, teljesen új futóműhangolást kapott, 10 mm-rel csökkentik a hasmagasságot, újak a lengéscsillapítók (széria az elektronikus vezérlés), a 20 colos felnikre a legújabb Michelin Pilot Sport 4 S abroncsokat szerelik, nagyobb teljesítményű a fékrendszer, elöl 345 mm átmérőjű tárcsákat szorítanak a Brembo nyergek. Integrált fejtámlás, fűthető-hűthető masszírozó sportüléseket kapnak az elöl utazók, kétféle bőrkárpit választható, mindkét esetben ott a GSi logó a támlán.
A változtatások eredményeként a 260 lóerős Insignia GSi gyorsabban megy körbe a Nürburgring Nordschleifén, mint a 325 lóerős V6-os turbómotorral szerelt előző generációs OPC – ehhez hozzájárul a 160 kg-os tömegelőny is.
„A kis súly – különösen az első tengelyen –, az alacsony súlypont, a játszi könnyedségű vezethetőség, a széles tartományban kihasználható turbóerő és a kiváló útfogás teszi ennyire gyorssá és hatékonnyá a GSi-t. Tapadása az aszfalthoz nemcsak a versenypályán előny, hanem közúton is“, állítja Volker Strycek, az Opel Performance Cars vezetője és autósport-igazgatója.
Amikor a 2,0 literes, biturbó dízel megérkezik az Insignia kínálatba, az is választható lesz GSi körítéssel, az USA-ban 310 lóerős 3,6 literes V6-os hajtja a Buick Regal GS-t, míg Ausztráliában a Holden Commodore VXR néven forgalmazott változatba 315 lóerős 3,6 literes V6-os kerül.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!