Egy Volkswagen Touran alapján valósította meg legújabb tanulmányát a ZF beszállító, ezzel is azt demonstrálva, hogy meglévő konstrukciók is alkalmasak a legújabb fejlesztéseik használatára.
Ezek között találjuk a Driver Distraction Assist nevű segédet, amely lézeres letapogatással 3D-s képet készít a vezetőről azt figyelve, merre néz. Ha nem az utat figyeli, akkor magától aktiválja az önvezető funkciót az elektronika, hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a sofőrt, aki ha továbbra sem reagál, a biztonsági öv rángatásával próbálja magához téríteni, ha ez sem sikerül, akkor pedig biztonságosan megállítja az autót.
A Wrong-way Inhibit nevű funkció az autópályára menetirányban szemben felhajtást akarja megakadályozni fény- és hangjelzésekkel, illetve a kormány rásegítés is a vezető ellen dolgozik. Ha a sofőr ennek ellenére végrehajtja a manővert, akkor a fényszórók villogtatásával figyelmezteti a szemből érkezőket, és megállítja az autót. Ez a funkció nagy felbontású térkép, pontos helymeghatározás és táblafelismerés együttes használatával működik biztosan.
Gerhard Gumpoltsberger, a ZF fejlesztési vezetője szerint egyébként a 4-es/5-ös szintű, tehát teljesen önvezető autó megvalósítható Lidar, azaz lézeres letapogatás nélkül is, de az egyszerűség kedvéért az első ilyen járművek még ilyen érzékelővel jelennek meg radarok és kamerák mellett. A Vision Zero Vehicle esetén azért nem alkalmazzák a ZF Lidar érzékelőjét, mert nem akarják, hogy azt a konkurencia lemásolja. Ehelyett a számítógépes felhőt használják információforrásnak, például az autók a kátyúkról tudnak információkat tárolni – 24 óra alatt mintegy 12 Terabyte adatot gyűjt a Vision Zero Vehicle, komoly feladatot jelent a mérnököknek kiszűrni ezek közül a fontos információkat, és ott van még az adatbiztonság és a személyes adatok védelme is; ezen a téren teljesen hiányzik a törvényi szabályozás.
A zéró helyi károsanyag-kibocsájtást a ZF által fejlesztett mSTARS nevű elektromos hátsó tengely biztosítja, a betűszó a modular Semi-Trailing Arm Rear Suspension kifejezés rövidítése. Ez egy olyan kompakt méretű egység, amelyet egy többlengőkaros, független hátsó felfüggesztés helyére be lehet építeni, és egy 204 lóerős villanymotort is tartalmaz. Ez önmagában, vagy előre épített másik villany- vagy netán belső égésű motorral tud működni, és alkalmas összkerék-kormányzás megvalósítására is, és úgy teszi lehetővé hibrid hajtás megvalósítását, hogy nem kell a gyártónak a padlólemezen módosításokat végrehajtani (a ZF Vision Zero Vehicle tanulmánynál a motortérben helyezték el az akkumulátorokat).
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!