Jól néz ki és hasznos is a visszapillantó tükrökbe épített index. Azonban sérülékenyebb, mint a sárvédőbe szerelt oldalindexek, így bizony gyakrabban törnek. Cseréjük típustól függően nehéz, vagy még nehezebb. Esetünkben mindkét tükörben cserélni kellett, amihez bontóból vette a tulajdonos a cseredarabokat. A javítás nem volt könnyű: kiderült, hogy az egész tükröt szét kell szedni a cseréhez, mert az indexlámpák belülről rögzítettek.
A munka aprólékos és óvatos volt, mivel majdnem minden műanyag a tükörházban, és a burkolatot könnyen elpattanó fülek tartják. Ezzel egyébként nem ért véget a világítás szerelése, ha már ott volt az autó a műhelyben, a lámpa forgókapcsolóját is megjavították.
A VW-csoportos autótípusok jellegzetes hibája, hogy a világítás kombinált forgókapcsolója tönkremegy. Altípustól függően a bevonata is lekophat, csúnyává, leharcolttá válik a kinézete. Esetünkben funkcióprobléma merült fel, hideg időben bekapcsolva a világítást a hátsó ködfény is felkapcsolódott. A ködlámpa ki- és bekapcsolásával sem szűnt meg a jelenség, viszont ha az első ködlámpákat kapcsolták, akkor elaludt a hátsó. Ahogy melegedett a kocsi, vissza lehetett nyomni alapállásba a kapcsolót, lekapcsolva az első ködlámpákat, s ekkor már a hátsó sem kapcsolt be.
Viszont a jelenség szinte előjelzés, hogy további hibák is várhatók, így jobb időben cserélni a kapcsolót. Bontott darabokat 5000-8000 között kínálnak, de azok állapota, mivel típushibáról van szó, ugyanígy kétséges. Az utángyártott új darab alig drágább, ezt szerelték be a kocsiba. A régit ki kell húzni, a stekkert leszedni róla, majd összerakni az újjal. Csakhogy az új nem akart a helyére menni, így az oldalsó műszerfali takarópanel leszerelésével hátulról is segíteni kellett, hogy semmi ne sérüljön.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!