A Ford 1991-ben mutatta be az első Tourneo típusát, azaz személyautós belsővel ellátott Transitját, amely azóta is a márka legnagyobb egyterűjeként szerepel a kínálatban, az aktuálisan Custom néven futó közepes méretű modellből is kapható ilyen. Most ennek a külsejét alakították egy kicsit, még több csillogást adtak neki, az igazi újdonság azonban belül található, ahol végre személyautós anyagokból összerakott utasteret találunk.
Kategóriájában egyedüliként a Tourneo Custom utasterének hátsó részében hat darab, külön-külön mozgatható ülést találunk, amelyeket akár egymással szembe is lehet forgatni. Az új anyagok mellett a zajszintet is lecsökkentették, a SYNC 3-as fejegységet pedig felkészítették az utasok kütyüivel való megbarátkozásra is. Hat darab USB csatlakozó szolgál energiaellátás céljára, ezen felül nagyobb teljesítményű lett a szellőzőberendezés, tehát gyorsabban tudja temperálni az utasteret az autó. Új felszereltségként érkezik a kínálatot megkoronázó Titanium X, xenon fényszóróval, bőr kárpittal, navigációval és rengeteg egyéb extrával.
Mivel a Custom nevű Transit technikája épp a 2016-os évre újult meg az új 2,0 literes EcoBlue dízelmotor (105, 130 vagy 170 LE) érkezésével, ahhoz nem nyúltak, mégis van egy igen fontos újdonság, hiszen a 2018 elejétől megvásárolható felfrissített változathoz már hagyományos, hatfokozatú automatikus váltót is lehet kérni, és hátsó légrugózás is elérhető lesz. A Tourneo Custom egyébként normál és hosszú tengelytávolsággal, normál vagy Sport (versenycsíkok, egyedi 17 colos felnik, légterelők) megjelenéssel lesz választható.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!