A Lada magyar forgalmazójának reménye szerint a jövő év elején már Magyarországon is meg lehet vásárolni a most bemutatott Lada Vesta SW-t. Ez az első olyan Lada kombi, amelynél nem egyszerűen egy dobozzal megtoldották a karosszériát, hanem kifejezetten sportos befejezést készített a Steve Mattin irányítása alatt dolgozó csapat.
Ráadásul rögtön a szabadidő-autós körítésű SW Cross változatot is bemutatták, ennek a kötelező elemnek számító fényezetlen fekete műanyag burkolatok mellett egyedi 17 colos felnit, 178-ról 203 mm-re növelt hasmagasságot is adtak a formatervezők. A Vesta SW hossza a lépcsőshátúnak megfelelő 4410 mm, mert kezdettől fogva olyan lökhárítókat kapott az autó, ami mindkét karosszériaváltozatnál egyforma. Ehhez képest az SW Cross még 14 mm-rel nagyobb, a teljes magasságban 20 mm az eltérés, a normál kombi is 1512 mm-en tetőzik abból kifolyólag, hogy alapáron adják a tetősíneket – az SW Cross-nál ezeket ezüstre fényezik.
Ma már érdemes megemlíteni, hogy a kombi csomagtérfedelén lesz külön gomb a nyitáshoz, a benzinbetöltő-nyílás teteje zárható (a központi zárral), és mivel nagyobb össztömeggel és gyakorlati terheléssel számolnak, a Vesta SW-nél tárcsafék lesz a hátsó tengelyen. Napokon belül megkezdődik a Lada Vesta SW és SW Cross sorozatgyártása, a forgalmazás szeptemberben indul Oroszországban, egyelőre nem közöltek vételárakat. Ugyanazokat a motorokat kapja egyébként a kombi, mint a Vesta Sedan.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!