Mivel az X3-asnak bőven van orra, a radart nem a vesék közé rejtik, hanem a rendszám alatt kap helyet, így a megjelenés sokkal emészthetőbb még világos karosszériaszín választása esetén, mint a legújabb személyautóknál. A nagyobb méretű veséken csak akkor áramlik át a levegő, ha azt a számítógép szükségesnek látja, egyébként bezáródnak a lamellák. Extra zajszigetelésű szélvédőt kap a szabadidő-autó, emellett a javított légellenállás (Cw érték 0,29) is hozzájárul az utastér csendességéhez. Nem kell aggódni, bőven marad még lehetőség pénzköltésre, hiszen az első oldalablakok csak felár ellenében lesznek zajszigetelők, és aki fontosnak tartja, hogy a hátsó LED-es lámpák is 3D-hatásúak legyenek, szintén mélyebben kell a zsebébe nyúlnia.
Az utastérben (hangulat)fényszőnyeg várja az utasokat, gesztikulálni is lehet a 10,2 colos képátlójú érintőképernyős fejegység előtt, akinek az analóg műszerek már nem elégítik ki a vágyát, az befizethet digitális műszeregységre és ezen felül még teljesen színes fel-a-fejjel kijelzőre is. Extraként némi extra krómmal, illatszóróval lehet feldobni a műszerfalat, és háromzónás légkondi is elérhető. Három hangulat közül választhatnak az ügyfelek, az xLine mellett Luxury Line és M Sport változatok állnak rendelkezésre. Alaphelyzetben 550 literes a csomagtér, a 40:20:40 arányban osztott, gombnyomásra ledőlő hátsó támlák használatával 1600 literre bővíthető a raktér. A kalaptartónak immár van helye a padló alatt.
Az elődhöz képest legfeljebb 55 kg-mal csökken a saját tömeg leginkább annak köszönhetően, hogy a motorban és a felfüggesztésben még több alumíniumot használnak. A hasmagasság 204 mm, a gázlómélység 50 centi, a terepszögek a következőek: elöl 25,7°, hátul 22,6°, rámpaszög 19,4°. Ennél a modellsorozatnál újnak számító, az 5-ös és 7-es sorozatnál már elérhető vezetéstámogató rendszerek és kommunikációs szolgáltatások is elérhetőek lesznek, a sávváltó-segéd például csak 2017 decemberétől. Németországban, Ausztriában és az Egyesült Államokban a ParkNow alkalmazás is megkönnyíti a sofőr életét, ez a célhoz közeli – megfelelő infrastruktúrával ellátott – parkolóházban foglal előre helyet az autónak, így nem kell időt veszíteni a parkolóhelykereséssel.
A piaci bevezetéskor négy motor közül lehet majd választani, a 20d (190 LE) és 30d (265 LE) mellett az M40i (360 LE) és a 30i (252 LE) áll rendelkezésre, pár hónapos késéssel követi ezeket a 20i (184 LE), utóbbi mifelénk csak összkerékhajtással lesz elérhető, de lesznek piacok, ahol hátsókerékhajtással is. Érdemes megjegyezni, hogy az M40i változat a nagy teljesítményű hathengeres turbómotor mellett áthangolt felfüggesztést, kormányt és nagyobb teljesítményű fékrendszert is kap – van miért, a 0-100 km/h sprint mindössze 4,8 másodpercig tart.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!