Nagyon sikeresek a Mercedes-Benz kompakt autói, a gyárak alig győzik kielégíteni a megrendeléseket – nem termelnek raktárra, csak és kizárólag leadott megrendelések után indítják el az autók legyártását, legyen szó magán- vagy flottavásárlóról. A gyár 7 éves modellciklussal számol, tehát úgy két év múlva kezdődik a generációváltás, amelyet követően a jelenlegi 5 helyett már 8 típus alkotja majd az alsó-középkategóriás kínálatot. A gyár szempontjából az eddiginél sokkal nagyobb lesz a variációs lehetőségek száma, amelyre egyfelől felkészítik a már meglévő kecskeméti üzemet is, másfelől felépítik a második ütemet, ami azt jelenti, hogy megduplázzák a kapacitást.
A magyarországi gyár egyébként az egyik tesztközpontja az Ipar 4.0-nak nevezett digitalizációnak, amelynek keretében például bevezették azt a rendszert, hogy a szalagon haladó autót egy, külön neki dedikált munkaasztal követi. Ezen előre összeállítják a beszerelésre kerülő alkatrészeket, így nem a szalagon dolgozó munkásnak kell gondolkodnia, hogy hova kell nyúlnia, hanem a megfelelő fakkból kivett alkatrészt kell beszerelnie. Ennek a módszernek az előnye, hogy fel lehet majd gyorsítani a szalagot. A munkaasztalokat egyébként önjáró robotok mozgatják a futószalag végpontjai és a logisztikai központ között, a felszabadult logisztikai területen pihenőhelyeket alakítottak ki a munkásoknak, a változatlan hosszúságú szünet idején tehát több időt tölthetnek tényleges pihenéssel azáltal, hogy nem kell olyan messzire menniük.
A meglévő üzemre a közeljövőben még 580 millió eurót költenek, a bővítés központi eleme egy 99 ezer négyzetméteres új karosszériaüzem felépítése, illetve a kínálat átalakulása miatt megteremtik a feltételét a hibrid/elektromos autók gyártásának is. De ez csak a kezdet, hamarosan indul ugyanis az a beruházás, amelynek keretében mintegy 1 milliárd eurós költséggel megvalósítják a második ütemet: ennek részeként egy, a jelenlegi 4000 főt foglalkoztató üzem mellé egy újabb, 2500 főt foglalkoztató gyártóegység létesül majd a meglévő területen. A beruházások végén a jelenleginél kétszer nagyobb kapacitású, teljesen rugalmas autógyár jön majd létre Kecskeméten, ahol nem csak a különböző kompakt autókat tudják majd gyártani, de eltérő architektúrájú autókat is, tehát akár a hosszmotoros típusokat is. Természetesen a hangsúly továbbra is a kompakt típusokon lesz hazánkban, de az esetleges keresleti csúcsokat így akár a magyar üzem bevonásával tudja majd kielégíteni a Mercedes, nem kell külső partnerekhez fordulnia.
A Mercedes-Benz mintegy 440 hektáros területtel rendelkezik Kecskeméten, ebből jelenleg 160-at használnak, és nagyjából ennyi kell majd a második fázis számára is. Tehát még mindig marad „tartalék”, s ehhez még hozzájön majd a kapcsolódó beszállítói park fejlesztése is.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!