„Hihetetlen – nagyon intenzív verseny volt. Egy jobb rajtban reménykedtem. Kimi nagyon jól kapta el a rajtot, s türelmesnek kellett lennem. Néhány trükkös gumit túl kellett élnem – csúszkáltak, de a második alkalom a bokszbeállás után következett. Néhány gyors kört tettem meg, jó tempóban, s a biztonsági autós fázison is nyertem. Ez a pálya nagyon veszélyes hideg abroncsokon. Nem sokat tudtunk tervezni, csak azt, hogy bele kellett húznom, s amint nőtt az előnyőm, átvettem a vezetést. Még magam is meglepődtem. Ez egy különleges győzelem itt. Nagyszerű esténk lesz, s elég időnk lesz felkészülni Kanadára.” – nyilatkozta elégedetten Vettel.
A rajtelső Kimi Raikkönen nagyon bosszús volt. A finn valószínűleg a győzelemre fente a fogát, s a szerződése hosszabbításáról szóló tárgyalások idején jól jött volna számára a siker ezen a fontos helyszínen. Az utóbbi időben a Mercedes dominanciája elsöprő volt a hercegség utcáin rendezett futamon, de a vörösök ezt most megtörték. Nico Rosberg visszavonulásával megtört a csapat fölénye ezen a futamon. Lewis Hamilton, a tavalyi győztes, ezúttal csak a hetedik, pontszerző helyen ért célba azután, hogy tegnap csak a 13. rajthelyet tudta megszerezni. Ezen a klasszikus, szűk, utcai pályán nagyon nehéz az előzés. Hamilton így tisztában volt, hogy ezúttal nem lehetett más a cél, mint a pontszerzés. Annak fényében, hogy a verseny után Nico Rosberg készítette az interjúkat, talán öröm volt az ürömben a brit számára, hogy sok idő után ismét nem kell volt csapattársa szemébe néznie és felelnie a kérdéseire.
Sebastian Vettel nagyon elégedett lehet a teljesítményével annak ellenére, hogy Raikkönent végül nem a pályán, hanem a bokszban előzte meg. Az egyéni ponttáblán 25 pontra növelte előnyét a második helyezett Hamiltonhoz képest. A Mercedes pilótája nagyon keményen dolgozott a kárcsökkentésen. A taktikája szerint sokáig kint maradt ultralágy gumikon, s így sok riválisát azalatt előzte ki, amíg azok a bokszban voltak. Végül a kerékcserét követően a hetedik helyen kötött ki a világbajnoki aspiráns és már ott is ért célba.
Nagyon sok baleset történt a futam során, de a legfurcsább Pascal Wehrlein és Jenson Button incidense volt, amikor is Wehrlein két keréken a falnál kötött ki. Button próbált bebújni a kanyarban a sauberes pilóta mellé, de a kerekeik összeértek és a brit levegőbe küldte a német pilótát autójával együtt. Az autó az oldalára fordulva állt meg a falnál. Wehrlein csapdába esett, nem tudott kiszállni, míg újra négy kerékre nem fordították a Saubert. Szerencsére nagyobb baja nem esett azután, hogy már egy komoly balesettel járó sérüléssel meg kellett küzdenie a télen. Jenson Button a verseny előtt beígérte, hogy szép eredményt ér el a McLarennel, ez láthatóan kútba esett. Ezután a baleset után neki is kitört az első kereke, így kiesett.
Daniel Ricciardo a harmadik helyen autózva állta a sarat, s maga mögött tudta tartani Valtteri Bottast és Max Verstappent. Utóbbiak nagyon szerettek volna egy jobb helyet megszerezni, nyomás alá is helyezték az ausztrált, de végül ebben a sorrendben értek célba a negyedik és ötödik helyeken. Carlos Sainz már az időmérő edzésen is szép eredményt tett le az asztalra, s a versenyen elért hatodik helyével is igen elégedett lehet a spanyol pilóta és csapata, a Toro Rosso. Csapattársa, Danyiil Kvjat kiesett miután összeakaszkodott Sergio Perezzel. A nap meglepetéscsapata címre a Ferrari mellett a Haas is pályázhatna. Az amerikai csapat mindkét pilótája ugyanis idén először pontszerző helyen ért célba. Grosjean a nyolcadik, Magnussen tizedik lett. A Haas-szendvicsben kilencedikként Felipe Massát találhatjuk. Az ezidáig brillírozó Force India itt gyengélkedett. Nem szerzett egy árva pontot sem, mivel Ocon és Perez a 12. és 13. helyre kormányozta célba a rózsaszín autókat.
A városállamot elhagyva a Forma-1-es csapatok a tengerentúlra, Kanadába utaznak, ahol két hét múlva (2017. június 11.) Montrealban mérkőznek meg egymással. 2016-ban Monaco után a kanadai győzelmet is behúzta Lewis Hamilton. A mostani blamázs után biztosan belehúznak a Mercedesnél, hogy Hamilton ledolgozhasson 25 pontos hátrányából. Kérdés, hogy Hamilton és Raikkönen mostani bosszúsága hajtóerő lesz, vagy éppen hátráltatja őket.
2017-es Monacói Forma-1-es Nagydíj eredménye
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:44:44.340
2. Kimi Raikkönen Ferrari + 3.145
3. Daniel Ricciardo Red Bull + 3.745
4. Valtteri Bottas Mercedes + 5.517
5. Max Verstappen Red Bull + 6.199
6. Carlos Sainz Toro Rosso + 12.038
7. Lewis Hamilton Mercedes + 15.801
8. Romain Grosjean Haas + 18.150
9. Felipe Massa Williams + 19.445
10. Kevin Magnussen Haas + 21.443
11. Jolyon Palmer Renault + 22.737
12. Esteban Ocon Force India + 23.725
13. Sergio Perez Force India + 39.089
14. Danyiil Kvjat Toro Rosso Nem ért célba
15. Lance Stroll Williams Nem ért célba
16. Stoffel Vandoorne McLaren Nem ért célba
17. Marcus Ericsson Sauber Nem ért célba
18. Jenson Button McLaren Nem ért célba
19. Pascal Wehrlein Sauber Nem ért célba
20. Nico Hülkenberg Renault Nem ért célba
A világbajnokság eredménye a Monacói Nagydíj után
Pilóták:
1. Sebastian Vettel 129 pont
2. Lewis Hamilton 104 pont
3. Valtteri Bottas 75 pont
4. Kimi Raikkönen 67 pont
5. Daniel Ricciardo 52 pont
6. Max Verstappen 45 pont
7.Sergio Perez 34 pont
8. Carlos Sainz 25 pont
9. Felipe Massa 20 pont
10. Esteban Ocon 19 pont
Konstruktőrök:
1. Ferrari 196 pont
2. Mercedes 179 pont
3. Red Bull 97 pont
4. Force India 53 pont
5. Toro Rosso 29 pont
6. Williams 20 pont
7. Renault 14 pont
8. Haas 14 pont
9. Sauber 4 pont
10. McLaren 0 pont
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!