Egy olyan univerzális és népszerű típus, mint a Focus, szinte kívánja a különleges kiadásokat, a frissítés után bevezetett, sportcsomagos ST-Line kivitel három változatban kapható. Az alap mellett Red és Black Edition is konfigurálható 6 600 000 Ft-os alapáron, amely 670 000 Ft-os felárat jelentene, ha utóbbiakhoz választható lenne a 125 lóerős 1.0 EcoBoost motor. A kínálat azonban a 150 lóerős 1,5-össel indul, így a felár 300 000 Ft-ra csökken.

Jó fogású a sportkormány, a külső tükrök kicsik, de mindkettő aszferikus. Fotó: Hilbert Péter

Ennyiért 17-es helyett 18 colos felnigarnitúra, bőrhuzatos kézifékkar, valamint a különleges színek járnak, melyekből a vevő a Racing Red és a Panther Black árnyalatot is megkapja, ízlés dolga, ki melyiket látná nagyobb felületen. Pirosban, fekete kiegészítőkkel kevésbé extravagáns, annál dögösebb a külseje, jól állnak neki a sportos műanyag toldatok és a fekete kiegészítők. A csinosabb hűtőmaszkkal és az új első-hátsó lámpákkal önmagára talált a Focus formaterve, a fekete felniken át jól látható piros féknyergek pedig az átlagosnál nagyobb teljesítményt sejtetnek.

Sportülés és kontrasztvarrás is jár az ST-Line-hoz Alacsony a hátsó ülőlap, a helykínálat átlagos

A tesztautó 150 lóerővel és hatfokozatú kézi váltóval már átlagon felülinek nevezhető, de akinek hiányzik még egy kis kraft, 390 000 Ft-ért plusz 32 lóerőt kap. Mi az alapáras konfigurációval is elégedettek voltunk, hiszen a technika a Focus erősebbik oldala. Jól kezelhető és élvezetesen vezethető, 2000-es fordulatról élénken megindul. Csendesen jár a motor, ami ebben az autóban inkább előny, mintsem hátrány. Sportfutóműve komolyabb teljesítménnyel is megbirkózna, nagy tempó mellett is jól fordul, egy tömbként mozog, csak a háta hajlamos enyhe riszálásra, különben stabil marad és jó az egyensúlya. A rugózási komfort egy részéről ugyan le kell mondani, de a viselkedése így is összhangban van a karakterével. Gyors és az átlagnál több visszajelzést ad a kormányzás. Néha képes megakadni, viszont rövid utakon jár a váltókar, szerencsés fokozatkiosztása is jót tesz a fogyasztásnak. Dinamikus vezetés mellett is kitartanak a hatékony fékek, érezhetően a vezető kedvében jártak a tervezők.

Jól áll a formába belesimuló hátsó légterelő a Focusnak. Defektjavító szettel 363 literes a csomagtartó, magas a rakodóperem

Családi autóként is megállja a helyét, de a terjengős belső formák sok helyet vesznek el a térből, amire a fekete belső kárpit is ráerősít. Ezen segíthetne a 170 000 Ft-os tolótető. Igényes anyagokból rakták össze az utasteret, gyorsan felmelegíti az első utasokat az ülésfűtés, és nem kell sokat várni a szélvédő jégtelenítésére sem. Télen áldás a kormányfűtés és átok a hideg fém váltógomb, pedig a piros díszvarrás mellett ezt szánták az ST-Line csomag egyik ékének. Akárcsak az érintőképernyőt, hiszen egyre több funkciója van, mégis lassan reagál, ami megnehezíti a használatát vezetés közben. Szerencse, hogy a Ford öregedő kompaktja élményben még mindig az egyik legjobb a kategóriában.

Jó minőségű úton élvezhetők a feszes futómű és a 18 colos kerekek képességei

Tetszett
• ízléses tuning
• vezethetőség
• komfortszint

Nem tetszett
• sötét belső
• lassú érintőképernyő

Összegzés
Az ST-Line sportcsomag ideális választás azoknak, akik a Focus sportosabbik énjére vágynak, de a mindennapokban nincs szükségük ennél erősebb kompaktra. A Red Edition csomag még feltűnőbbé varázsolja az autót, nem rontja a használhatóságát, és a felára is baráti.

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line Red Edition
Összlökettérfogat: 1499 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 110 kW (150 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 240 Nm 1600/perc
Hossz./szél./mag.: 4358/1823/1484 mm
Tengelytáv: 2648 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1544/1534 mm
Fordulókör: 11,0 m
Saját tömeg/teherbírás: 1325/575 kg
Csomagtér: 363 l
Üzemanyagtank: 55 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,9 s
Max. sebesség: 210 km/h
Város/országút/vegyes: 7,0/4,6/5,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 137 g/km
A modell alapára: 5 330 000 Ft (1.0 EcoBoost, 125 LE)
A tesztelt verzió ára: 6 600 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!