Az autóvezetők érdekeit védő FairFuelUK kampány nézte meg, mennyibe kerülnek a szerviz-óradíjak, ezért Nagy-Britannia szerte 6000 műhely árait összesítették. Nem meglepő módon az lett az eredmény, hogy sokkal, átlagosan 40 százalékkal magasabb óradíjakkal dolgoznak a márkaszervizek, ahol átlagosan 99 fontot (36 200 Ft) kérnek egy-egy órás munkáért, míg a független szervizekben átlagosan 56 fontba (20 500 Ft) kerül ugyanez a szolgáltatás.
Volt olyan márkakereskedő, ahol több mint 200 fontos (73 200 Ft) óradíjjal dolgozott, a csúcsot egy Readingben található Porsche márkakereskedésben tapasztalták, ahol 234 fontot (85 700 Ft) kértek egy óra munkáért – szóval annyiba kerül ott egy óra autójavítás, mint mondjuk egy óra ügyvédi konzultáció. A 6000 vizsgált szerviz közül a legolcsóbb egy független manchesteri műhely lett, ahol óránként 36 fontért (13 200 Ft) foglalkoznak az ember autójával egy órán keresztül. Földrajzilag éles a határvonal észak (olcsóbb) és dél (drágább) között.
A FairFuelUK azt szeretné, hogy vezessenek be egy olyan szabályozást, amely egyfelől kiegyenlítené ezeket a különbségeket, másfelől megakadályozná, hogy túlságosan drága óradíjakat alkalmazzanak az autószervizek. Erre egyébként azért van szükség, mert a motoreasy által 2000 autós megkérdezésével elvégzett közvélemény-kutatás szerint az emberek 62 százaléka nem kér több ajánlatot javítás előtt, hanem rögtön ott hagyja az első helyen autóját, 31 százalékuk pedig nem is vizsgálja meg a számlát, szó nélkül fizet. Jelentős a nemek közötti különbség, amíg a férfiak szinte mindig megvizsgálják a számlát, a nők négyötöde nem törődik ilyesmivel.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!