Kategóriájának egyik legnépszerűbb típusa a Mokka, a németek jó időben dobták piacra kompakt szabadidő-autójukat, és persze az sem ártott neki, hogy kifejezetten jó áron adják azt a kereskedők. Korábban már megkapta az új motorokat és váltókat, a mostani frissítést egyfelől a technika aktualizálása, másfelől az új névadási rendszer indokolta. Az általános piaci tendencia szerint a vásárlók egyre inkább a szabadidő-autókat részesítik előnyben, a jövőben az ilyeneket egy, a névben szereplő X betű jelöli majd a németek kínálatában. A technikai vonalon most az utastérben van a nagy újdonság.
Az érintőképernyős fejegység eddig is megvásárolható volt, most már az OnStar szolgáltatáscsomag is aktív, tehát tényleg minden funkcióját ki lehet használni. Kicsit bonyolultan, de a gombnyomásra érkező magyar nyelvű segítséggel megkerülik a magyarul nem elérhető hangfelismerés problémáját. Ennél sokkal fontosabb funkciója az előfizetéses rendszernek, hogy baleset esetén automatikus segélyhívást küld az autó, amelyet követően magyar nyelven lép velünk kapcsolatba a központ, akár külföldön is, és segít megszervezni a mentést és a segítségnyújtást. Néha azért gyenge pillanatai is vannak ennek az okos készüléknek, egy alkalommal bő fél órán keresztül próbáltunk okostelefont csatlakoztatni az autóhoz, de hiába adtuk ki vagy tízszer a parancsot és kaptunk újabbnál újabb PIN-kódot, nem sikerült Bluetooth jelet találni. Aztán megállást és újraindítást követően pillanatok alatt helyreálltak a dolgok.
Összeszedettebb a műszerfal, egyedül a klímapanelt vették át a régiből, de az is feljebb, jobban elérhető helyre került. A felső kesztyűtartóról való lemondás érdemben nem rontja a használhatóságot, hiszen annak mérete egyébként is kicsi volt, az pedig hatalmas előrelépés, hogy ezúttal már nem a bőrkárpit színében pompázik a műszerfal felső része, a világosbarna szín tükröződése vélhetően zavarná a kilátást. Egyébként nem változott a belső, továbbra sem igazán jó a térkihasználás, a csomagtér kicsi, a helykínálat is csak átlagos. A tetőablak miatt a második sorban csak akkor van elegendő fejtér, ha hátradőlve ül az utas.
A vezetőnek már sokkal jobb a dolga, a kormány tág határok között állítható, a kihúzható lábtámaszos első ülés pedig hosszú távon is kényelmes. Érdekes módon hiába volt összkerékhajtás a fedélzeten, és havas utak a teszt idején, ennek nem sok előnyét lehetett érezni, a menetstabilizáló ugyanis már az előtt hirtelen lecsökkentette a motorteljesítményt, hogy a hátsókerékhajtás működésbe léphetett volna. Úgy tűnik, pusztán a könnyű indulás és kanyarvétel miatt van négykerékhajtás. Egyébként könnyű vezethetőség jellemzi a Mokka X-et, az új Ecotec dízelhez fejlesztett 6 fokozatú, kézi kapcsolású váltó pontos, könnyen kapcsolható. Még hidegen is csendesen üzemel a motor, finoman érkezik a nyomaték, ritkán kerül olyan fordulatszám-tartományba, ahol már nincs jártányi ereje sem.
A középső, Enjoy szint 500 000 Ft-ba kerül, itt már jár az OnStar szolgáltatás, de az érintőképernyős fejegység 150 000 Ft-ba kerül. A lassan bemelegedő dízel miatt érdemes megfizetni a téli csomag 60 000 Ft-os felárát, ebben az első ülésfűtés mellett kormányfűtés is van. A legmagasabb, Innovation felszereltség felára 520 000 Ft, s itt már tényleg gazdag az ellátmány. Aki megfizeti a dízel felárát, nyugodtan válassza az erősebbiket (110 helyett 136 LE), hiszen csak 140 000 Ft-ot kell ráfizetni. Az összkerékhajtást 370 000 Ft-ért adják. A márkakereskedőknél a listaáraknál sokkal kedvezőbb ajánlatokkal találkozik az ember, például azzal, hogy 2+2 év teljes körű garanciát vállalnak a Mokka X-re.
Tetszett
• belső kialakítás
• csendes dízel
• könnyű vezethetőség
Nem tetszett
• rövid pórázon tart a menetstabilizáló
• kicsi csomagtér
• kilátás hátrafelé
Összegzés
Hazánkba első gyártóként az Opel hozta el a kommunikációs szolgáltatását, de nem csak ettől ajánlható a Mokka X. Könnyen vezethető és könnyen leparkolható méretű szabadidő-autóról van szó, amelynek remek a dízelmotorja is, és jó áron adják.
Opel Mokka X 1.6 CDTI 4×4
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 100 kW (136 LE) 3500-4000/perc
Max. forgatónyomaték: 320 Nm 2000/perc
Hossz./szél./mag.: 4275/1781/1658 mm
Tengelytáv: 2555 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1541/1540 mm
Fordulókör: 11,5 m
Saját tömeg/teherbírás: 1504/434 kg
Csomagtér: 356/1372 l
Üzemanyagtank: 52 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,3 s
Max. sebesség: 187 km/h
Város/országút/vegyes: 5,2/4,4/4,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 124 g/km
A modell alapára: 5 140 000 Ft (Selection 1.6 Ecotec, 115 LE)
A tesztelt verzió ára: 7 140 000 Ft
Kicsi, de sok – Opel Adam Rocks S teszt
Sportkocsiba oltott SUV-kabrió, városi mini karosszériába csomagolva.
Egyszerre minden akar lenni az Opel minijének csúcsváltozata, így természetes, hogy kompromisszumokat kell kötni esetében. Kabrióként csak városi tempóig adja a szabadság élményét, országúton már huzatos. A szabadidő-autó csak külső jellemvonás, nem a sziklák sarkától, hanem a rányitott ajtók élétől védenek a fekete burkolatok. Városi mininek nagy a fordulókör és túlságosan kemény a felfüggesztés. De akkor mire jó az Adam Rocks S? Forró ferdehátúnak. Sport(os) kocsiként meg bocsájtható a minimális lábterű második üléssor és a jelzésértékű csomagtartó, aminek méreteit már egy hétköznapi bevásárlás tartalmával is túl lehet lépni.
Szerencsére a 150 lóerős, 1,4-es turbómotor elég erős ahhoz, hogy visszakapcsolás nélkül is érdemi gyorsítást produkáljon, szűk kanyarokban kifejezetten jó szórakozás az autó terelgetése. Sárga színfoltok teszik egyedivé az utastér hangulatát. Remek oldaltartásúak a hatalmas támlájú első Recaro ülések. 5,71 millió Ft-os árával csak úgy olcsó az Adam Rocks S, ha azt számoljuk: megspóroljuk a külön kabrió, szabadidő-autó, városi mini és forró ferdehátú megvásárlását. Kevesebb gondunk és bajunk van ezzel, mint négy külön autó fenntartásával, s így már a 7,8 l/100 km-es tesztfogyasztás is megemészthető.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!