Nagy méretű szabadidő-autót készít a Subaru Global Platform elnevezésű építőkészlet alapján a japán gyártó, és az Ascent tanulmány mutatja azt, hogy pontosan mire is számíthatunk. Lényegében minden egy kicsit nagyobb lett a karosszérián (hűtőrács, oldalfal-domborítások), egyébként a legújabb formavilágot látjuk.
A belső tér különlegessége, hogy nem csak a kormányra kerültek érintésérzékeny felületek, de az ajtókárpitokra is, bár a sorozatgyártású autón már minden bizonnyal hagyományos ablakemelő kapcsolókat találunk majd. Érdekes látni, hogy a nagy méretű, hajlított központi érintőképernyő nem elég az információk közlésére, a szélvédő tövébe került még egy apró monitor. Új elem az is, hogy vetített műszeregységet használnak.
A karosszéria egyébként 5049 mm hosszú, 1989 mm széles és 1839 mm magas, a tengelytávolság 2972 mm, így nem csoda, hogy három üléssornak is sikerült helyet kialakítani. A tényleges nagyságánál kisebbnek láttatják a kocsit a 275/50 R21-es abroncsok. A Subaru Ascent 2018-tól készül a márka Egyesült Államokban található gyárában. A tanulmánynál egy új fejlesztésű, 2,4 literes, négyhengeres turbós boxert alkalmaztak, arról nincs hír, milyen motorokat kap majd a szériaváltozat.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!