Hagyományosan Porsche-alapra építi fel saját alvázszámmal ellátott autóit a német Ruf manufaktúra, azonban most elérkeztek ahhoz a ponthoz, hogy a gyári konstrukció már nem volt elég. Annyiból hűek maradtak a hagyományaikhoz, hogy megszólalásig hasonlít a megjelenés az utolsó előtti léghűtéses Porsche 911-esre, azonban a külső borítólemezek mind karbonból készültek.
Az egésznek tartást adó váz is egy karbon utascella köré épül, amelyet acélból készített bukókerettel egészítenek ki. Ez és a karosszéria is a manufaktúra saját terméke, és jórészt ennek köszönhető, hogy mindössze 1200 kg a saját tömeg. Továbbra is a hátsó tengely mögött van a hathengeres boxermotor, amely 3,6 literes lökettérfogatú, biturbó feltöltésű. A teljesítmény 710 LE (6750/perc) és 880 Nm (2750-4000/perc), a száraz karteres olajozást úgy méretezték, hogy még tartós döntött kanyarban autózáskor se legyen gond a kenéssel.
A hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó saját fejlesztésű egység, a kovácsolt alumínium 19 colos felnikre elöl 245/35, hátul 305/30-as abroncsokat szerelnek. Ezek mögött karbon-kerámia fékek dolgoznak, elöl 380 mm a tárcsa és 6 dugattyús a nyereg, hátul 350 mm-es a tárcsa és négy dugattyús a nyereg. Szükség is van ezekre, hiszen a korábban már említett számokból következik, hogy mindössze 1,6 kg-ot mozgat minden egyes lóerő.
A 100 km/órás sebességet 3,5 másodperc alatt éri el a csak hátsókerékhajtású Ruf CTR, amely kevesebb, mint 9 másodperc alatt futja meg a 200 km/h-s tempót, a csúcssebesség pedig valahol 360 km/h fölött van. A manufaktúra 2018-ban kezdi majd el építeni az ügyfélautókat, legfeljebb 30 darabot – a Genfben bemutatott prototípus nem tartozik ezek közé.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!