Nem egyszerűen csak a tömeget csökkentették a Ford GT kifejezetten versenypályára szánt, de még rendszámmal rendelkező Competition Series változatánál, arra mentek rá a mérnökök, hogy fentről hagyják ki a lehető legtöbb tömeget. Ennek érdekében műanyagból készül a hátsó szélvédő, az utasteret a motortértől elválasztó üveg pedig Gorilla Glass-ból készül, ami vékonyabb és sokkal könnyebb az eredetinél.
Minden olyan dolgot kihagynak ebből a változatból, ami nem feltétlenül szükséges a haladáshoz, nincs légkondi, rádió, pohártartók, tárolórekeszek vagy éppenséggel belső kárpit, helyette lakkozott karbon van. A festékből is megspórolnak pár grammot azáltal, hogy a versenycsíkot, a tükröket és a légterelőket csak lakkozzák. Az összes olyan felszerelés, ami a saját tömeget csökkenti, ott van a fedélzeten, tehát a karbon felnik, a titánium kerékanyák és titánium kipufogórendszer.
Az ülések alcantara kárpitja nem luxus, hanem nagyon is gyakorlati szempont miatt maradt meg: megakadályozza a benne ülő ember csúszkálását. Hat színben választható a Ford GT Competition Series, amelynek a 3,5 literes biturbó V6-os motorja továbbra is 647 lóerős, a saját tömege azonban 1385 kg-ra csökken. Se a menetteljesítményeket, se a vételárat nem árulták el, csak annyit, hogy ezek az autók az eredetileg tervezett 1000 darabos szériából hasítanak ki egy kis szeletet, tehát kitart a Ford a darabszám korlátozása mellett.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!