A Genfi Autószalonon jelentik be a Porsche Panamera Sport Turismo nevű kombit, de arra még várni kell egy keveset, hiszen a párját ritkító luxuskategóriás kombi forgalmazása csak október 7-én indul Európában, a többi kontinensen pedig novembertől kezdve lehet majd megkapni.
A forma a B oszloptól kezdve új, kevésbé lejt a tetőlemez, az oldalablak íve nem kanyarodik vissza olyan hamar, mint az ötajtósnál. Új elem a három szögben állítható tetőspoiler, amely 170 km/h-s sebességig -7°-os szögben áll, efölött +1°-os szögben áll, amikor 50 kg leszorító-erőt is képes generálni, Sport és Sport Plus üzemmódban 90 km/h a váltási sebesség. A nagy méretű üvegtető nyitásakor +26°-os szögbe áll fel a légterelő, ilyenkor a szélzaj csökkentése a feladata.
Alaphelyzetben 4+1 személyes az utastér, felár ellenében érhető el a 4 személyes kialakítás, utóbbinál a hátsó ülések is elektromosan állíthatóak. A magasabb tető miatt nagyobb a hátsó ajtónyílás, és így a megközelítés is könnyebb. A csomagtér alaphelyzetben 520 literes, a padló alatti rekesz hiányában az E-Hybrid modellben csak 425 liter áll rendelkezésre, a hátsó támlák ledöntése után 1390 (hibridnél 1295) liter a maximális méret. Feláras a padlóba épített két sínt is tartalmazó csomagrögzítő készlet, és akár rendes 230V-os konnektor is kérhető a raktérbe.
Négy motorral indul a Porsche Panamera Sport Turismo kombi forgalmazása, a 3,0 literes V6-os biturbó 330 vagy 440 lóerővel kérhető, a zöld rendszám használatára jogosult V6-os biturbó hibrid 462 lóerős rendszerteljesítménnyel rendelkezik. Egyedüli dízelként a 4,0 literes, V8-as blokk választható 440 lóerővel, a csúcsot a V8-as biturbó jelenti 550 lóerővel. Később a Panamera többi hajtáslánca is elérhető lesz majd a kombihoz.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!