Az egyre szigorúbb előírások miatt a belső égésű motoroknál folytatódik a downsizing trend, azaz egyre kisebb lökettérfogatból hoznak ki egyre nagyobb teljesítményeket a mérnökök. A technikai szint emelése az árat is megdobja, amely ellen legkönnyebben a darabszám növelésével lehet védekezni. A Mahle Powertrain szerint közel a jövő, amikor egy egész márka kínálatát le lehet fedni egy darab blokkal – ők például már évek óta fejlesztik az 1,2 literes, háromhengeres benzinesüket, amelynek van 41 lóerős szívó változata (hatótáv-növelő), illetve a legújabb kettős feltöltésű kivitelben már 265 lóerőt tud!
Utóbbit egy Volkswagen Golf GTI karosszériájában valósították meg. Egy elektromos légsűrítő és egy turbófeltöltő dolgozik együtt, előbbi különlegessége, hogy a mai közúton elérhető darabokkal ellentétben tartósan képes levegőt szállítani, nem csak egy-egy löketnyi adagot; természetesen itt is 48V-os hálózatról kapja a tápot a kompresszor. A 265 lóerőhöz 315 Nm-es maximális nyomaték tartozik, és ennek 80 százaléka az 1000-4500/perc közötti tartományban a vezető rendelkezésére áll. A kis lökettérfogat ellenére a Golf GTI 6,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-s sebességre, és a szabványos mérési ciklus szerint negyedével alacsonyabb a fogyasztása a 2,0 literes szériaváltozatnál.
A Mahle Powertrain számításai szerint még ez a meglehetősen magas műszaki tartalmú (értsd drága) belső égésű motorral is olcsóbb lehet egy modern autó, mint egy akkumulátoros-elektromos kivitel, utóbbiaknál ugyanis hiába költenek euró- és dollármilliárdokat az energiatárolás kutatására, nagyon lassan halad előre a technológia.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!