Öt évvel ezelőtt dobta piacra az olasz Pagani manufaktúra egy dél-amerikai szélistenről elnevezett Huayra kupéját, amelynek Roadster változatát először a 2015-ös Genfi Autószalonra ígérték. Akkor az utolsó pillanatban visszakoztak, és a könnyített Huayra BC kupét mutatták be, egy évvel későbbre ígérve a nyitott autót. Tavaly szintén hiányzott a svájci seregszemléről az autó, de idén már tényleg ott lesz – ezt pedig azzal bizonyítják, hogy már közreadták az első információkat az új modellről.
Kezdjük például azzal, hogy adók nélkül 2,28 millió euró, azaz 702 millió Ft a vételár, de mivel már évek óta gyűjtik a megrendeléseket, mind a 100 darabot már előre értékesítették. Akkor okoz csak igazán nagy csalódás ez a tény, ha a kedves vevőjelölt megtudja, mit veszít. Kezdjük azzal, hogy a normál kupénál 80 kg-mal könnyebb, 1280 kg a Huayra Roadster tömege, mert annál a BC modell alkatrészeit (kovácsolt alumínium felfüggesztés, egykuplungos váltó, stb.) használják. Pár extra merevítést is beépítettek és újfajta karbonszövetet is készítettek, így a tető elvesztése ellenére a karosszéria merevebb is lett a Coupé-énál.
A 6,0 literes lökettérfogatú, V12-es AMG biturbó teljesítménye 764 LE/1000 Nm, ezzel egy elektronikusan vezérelt zárású differenciálmű segít megbirkózni. Elöl-hátul 380 mm átmérőjű karbon-kerámia fékek lassítanak, a Brembo által szállított rendszer elöl 6, hátul 4 dugattyús nyergeket kap, a Pirelli kifejezetten a Huayra Roadsterhez fejlesztette az abroncsokat. Kétféle tetőt is adnak az autóhoz, az egyik egy középen üvegbetétes hardtop, amelyet leszerelést követően otthon kell hagyni, a másik egy kivehető vászontető, amelyet az autón belül lehet tárolni, ha épp nincs szükség az általa nyújtott védelemre.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!