Németországban megbukott a hálózatról tölthető autók számára életre hívott támogatási rendszer, a politikusok úgy remélték, hogy a 3000 (plug-in hibrid) és 4000 (villanyautó) eurós támogatás akár 300 000 autó megvásárlását könnyíti majd meg, ehhez képest az első félév számai alapján 9023 esetben igényelték ezt a vásárlók. A 2015-ös számokhoz képest még csökkent is a Németországban értékesített újenergiás autók száma, a 11 410 darab mintegy 1000-rel alacsonyabb az egy évvel korábbihoz képest; az egyszerű hibrideké emelkedett, 33 6000 helyett már 48 000-re.

Alexander Dobrindt közlekedési miniszter az autógyártókat hibáztatja, mondván azok már rendelkeznek a megfelelő járművekkel, csak nem dobják azokat piacra. Arról már nem beszél, hogy a német állam által ígért 15 000 villanyautó-töltőpont kiépítése még mindig csak elméleti stádiumnál tart, még ki se írták a pályázatot. Barbara Hendricks környezetvédelmi miniszter már egyenesen arról beszélt, hogy villanyautó-kvótát vezetnek be, hogy felgyorsítsák az átállást, a Stuttgarter Zeitungnak adott interjúban még azt is kijelentette, hogy nem tervezik a belső égésű motorral szerelt autók betiltását.
umweltbonus2

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!