Végre sorozatgyártásban is megvalósíthatták a háromszög alakú fényszórókat a Seat formatervezői, ehhez szükség volt a gazdasági osztály jóváhagyására is, hiszen alapfelszerelésként adják majd a teljesen LED-es fényszórókat, amivel meg tudták valósítani ezt. Egyébként maradt a jól felismerhetően seatos megjelenés, és úgy lett sokkal tágasabb a karosszéria, hogy közben a teljes hossz lényegében változatlan maradt.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a tengelytáv 95-tel 2564 mm-re növeléséből csak 35 mm szolgálja a hátul utazók lábterének javát, a többi az MQB A0 építőkészlet technikájához kell. A 87 mm-es szélességnövekedés is biztos érezhető lesz majd parkolóházakban megálláskor, de az is jelentős változás, hogy 42 mm-rel lettek szélesebbek az első ülések. Nem csak az emberek örülhetnek a több helynek, a csomagokat alaphelyzetben 63 literrel nagyobb, kategória-első 355 literes tér várja. Az is örömteli, hogy lejjebb vitték a rakodóperemet.
Kezdetben négy felszereltséget kínálnak majd, a Reference lesz az alap, a Style a közepes, a csúcson pedig a sportos FR és a kényelmes Xcellence áll majd. A műszerfalon akár 8 colos képátlójú érintőképernyős fejegység is lehet, ami rögtön háromféle (Android Auto, Apple CarPlay és MirrorLink) kapcsolódási lehetőséget kínál, ezen felül 300 W összteljesítményű, hét hangszórós Beatsaudio hifivel lehet fokozni a hangulatot.
A legújabb fejlesztésű benzinesek választhatóak az új Seat Ibizához, az alapmotor az 1,0 literes turbós 90 (földgáz), 95 vagy 115 lóerővel, az 1,5-ös turbómotor 150 lóerővel lesz elérhető 2017 végén. Egyedüli dízelként az 1,6-os TDI-t kínálják, 80, 95 vagy 115 lóerővel. Váltóból háromféle van, 95 lóerőig bezárólag 5 fokozatú, efölött 6 fokozatú a kézi kapcsolású egység, a feláras DSG váltó minden esetben 7 fokozatú.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!