opel1

Az Opel és a PSA Csoport közötti stratégiai együttműködés első kézzelfogható, vagyis az emberek által megvásárolható eleme lesz az új Crossland X elnevezésű autó. Természetesen mindent megtettek a márkaidentitás megőrzése érdekében a német fejlesztőmérnökök, az összes kapcsoló – beleértve a bajuszkapcsolókat is – a saját kelléktárból származik, és egyébként is az aktuális formavilágot tükrözi a megjelenés. Egyvalami árulkodik az eltérő alapról: a bal hátsó sárvédőn van az üzemanyag-betöltő nyílás, miközben az Opeleket hagyományosan a jobb oldalon kell tankolni.
opel2
Az ajtók lemezébe préselt lemezhullámon kívül az eltérő színű tetővel – nem az ablakfelületen, hanem a hátsó lámpa műanyag nyúlványán „lebeg” – és a kocsi alján körbefutó vaskos, fényezetlen fekete műanyag szoknyával karcsúsítják a tömzsi megjelenést. Az ötajtós karosszéria 4212 mm hosszú, 1765 mm széles és 1590 mm magas – 16 centivel rövidebb az Astránál, de 10 centivel magasabb annál. Nem csak az utasteret ígérik tágasnak, de azt mondják, az alaphelyzetben 410 literes csomagtér a legnagyobb a kategóriában. Bővíteni kétféleképpen lehet, a 60/40 arányban osztott második sort egymástól függetlenül lehet 15 centivel előrébb húzni, minimális lábtérrel, de mind az 5 ülőhely megtartásával így 520 literes lehet a raktér. A hátsó ülés ledöntésével 1255 literes lehet a maximális raktérméret.
opel3
A műszaki részletekről, azaz hogy milyen motorokkal és váltókkal lehet majd megvásárolni az Opel Crossland X-et, az első sajtóközlemény még semmit nem árul el, helyette inkább hosszasan sorolják az aktív vezetési segédeket: fel-a-fejjel kijelző, adaptív LED-es fényszóró, 180 °-os látószögű tolatókamera, gyalogosfelismerős vészféksegéd, fáradtságfigyelő, sáv- és sebességhatár-tartó segéd.

opel4

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!