extra1

Nem kétséges, hogy az idei Genfi Autószalon legfeltűnőbb kocsija, prototípusa két olasz mester közös munkája. Éppen ezért most minden mást háttérbe szorítva, kizárólag erről az alkotásról írunk, ezt mutatjuk be. A többiekre más alkalommal kerül sor, de különben is azok jóval kevesebb érdekességet, eredetiséget tartalmaznak… És máris visszatérünk a bevezetőben említett itáliai csodára, az új Bertone-karosszériával ékesített új Lamborghini-vázra, amely így együtt mint „Marzal” nevű modell mutatkozott be Genfben.
extra2
Óriási feltűnést és nem kisebb sikert aratott. A világ összegyűlt neves autókonstruktőrei, a legismertebb autóipari vezetők megjegyzéseiből, sugdolózásaiból azt a véleményt lehetett kihallani, hogy merész ötleteivel, praktikus részletmegoldásaival Bertone ma elhagyta nagy konkurenseit, Farinát és Ghiát. A Lamborghini-motorok pedig, amelyek nem több mint 3 éve kezdtek tekintélyt szerezni a Ferrarik és Maseratik között, úgy tűnik, szintén célba érnek. Tény, hogy egy ilyen futurista karosszéria, egy ilyen különleges stílus ügyesen kombinálva, a kétliteres motorral, amely 175 DIN lóerőt képes nyújtani, joggal számít szenzációnak. Nemcsak a széria-gyártmányok, hanem más, a különleges kategóriába sorolható kocsik között is.
extra3
Ami pedig mindezeken kívül említést érdemel, az többnyire látszik a képeken. Megjegyzés csupán annyi, hogy a megszokott csillogó ütközőléc helyett itt elöl és hátul fénytelen, jól formázott gumiütközők találhatók. És lehet, hogy ezt a célszerű megoldást hamarosan más autóknál is kipróbálják, hiszen ilyen jellegű törekvésekkel – gumi ütközőbetétek alkalmazásával – már eddig is találkoztunk.
extra4
Arról, hogy a „Marzal” tervezőinek többi ötlete milyen formában kerülhet át a szabványos autókba, ugyancsak sokat beszélnek a technikusok, de ez még a jövő zenéje. Máig annyi történt, hogy Bertone, aki már a Genfi Szalont megelőzően publikálta a címszöveg mellett látható famodell képét – de annál semmi többet –, a kiállítás megnyitására kétségtelenül újat adott.
extra6
A „Marzal” láttán olyan új stílussal találjuk magunkat szemben, amely mély nyomokat hagyhat a modern autótörténetben. Itt van például egy olyan utastér, amely a kétüléses sportautókra emlékeztet, és Bertone előtt még senki sem próbálkozott azzal, hogy négy szeméy részére alakítson ki ilyen jellegű kabint. A felfelé nyíló, madárszárny-szerű ajtók, amelyek teljesen szabaddá teszik a jókora utasfülkét, épp olyan érdekesek, mint a hátsó ablakot ernyőző lamellák, amelyek csak horizontális kilátást biztosítanak. Vagyis a kocsiban ülők jól hátraláthatnak, de kívülről bepillantani nem könnyű a mindössze 110 cm magas kocsiba.
extra7
A középmotorként elhelyezett – erről az építési módról „A leggyorsabbak technikája” címen napunk március 6-i számában írtunk –, különleges vezérlésű, hathengeres, 1997 cm3-es (furat 82, löket 62 mm), 9,2:1 sűrítésű erőforrás, amely 6800 f/p-nél adja a legnagyobb teljesítményt, szoros egységet képez a komplett hajtóművel. Egy normál, tárcsás tengelykapcsolón keresztül hajtják meg a 6,50X14-es méretű két hátsókerekeket. Szólunk még a három darab Weber-porlasztóról, a kocsi orrába süllyesztett 80 literes benzintankról és az ugyancsak előre helyezett 12 voltos akkuról. A műszerfalról, ahol a hatszögforma dominál, nincs mit mondani.

(liener)

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!