Las Vegasban, a CES elektronikai kiállításon leplezi le a Chrysler legújabb tanulmányát. Noha az ember azt hihetné, hogy az egyterű karosszéria halott, ennek ellenére az FCA fejlesztői úgy gondolják, hogy a jövő autóvásárlói, a mai fiatalok nagy méretű utastérrel rendelkező autóra vágynak, és semmi más nem érdekli őket. Menet közben ugyanis az interneten lógnak majd folyamatosan, és ezt kényelmesen akarják elkövetni. Szóval természetes, hogy a Portal nevű tanulmány villanymotoros, és akár önvezetésre is képes.
Utóbbi érzékelőinek köszönhetően nincs szükség kulcsra vagy egyéb, ma alkalmazott jeladóra, hiszen az autó felismeri jogos használójának az arcát, ezt követően már csak ki kell mondani a varázsszót (az azonosítás második eleme a hangfelismerés), és máris nyílnak az ajtók, és indul a motor. Valószínűleg azért a nyílászárókról nevezték el a járművet, mert nem spóroltak azokkal: oldalanként két-két tolóajtó (nincs B oszlop) és hátul egy csomagtérfedél van. A töltő csatlakozást érdekes módon az orr bal oldalán helyezték el, ami párhuzamosa parkoláskor a legmesszebb van a forrástól…
Egyszerű a belső kialakítása, a középkonzol egy hatalmas érintőképernyő, kormány csak szükség esetén bújik elő, akkor is ahhoz hasonló, amelyet a Knight Rider sorozatban láttunk K.I.T.T. belsejében. Egyébként összesen 10 darab kütyü dokkoló/csatlakoztatási lehetőség van a fedélzeten, hogy a négy utas soha ne fogyjon ki a töltési lehetőségekből. A teljesen sík padló alatt található a 100 kWh kapacitású lítium-ion akku, ami 400 km-es hatótávolságot tesz lehetővé, villámtöltés esetén 350 kW teljesítményű töltéssel levesebb mint 20 perc alatt lehet 240 km megtételére elegendő energiát tölteni a telepbe. Egy hajtómotor van, ami az első kerekeket mozgatja, a teljesítményt nem árulták el – de a Chrysler Portal esetén ez amúgy se érdekes.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!