2012-ben már járt nálunk Hyundai-újdonság hosszú távú teszten, az akkor friss i40-es kombit egy esztendőn és mintegy 40 ezer kilométeren át vallattuk. Hasonló sors vár most a dél-koreai márka tavaly szeptemberben debütált és azóta villámkarriert befutott szabadidőautójára, a Tucsonra is. A csehországi Nosovicében készülő SUV bizony pofás darab, Európában, az európai vásárlóközönség ízlése szerint tervezték, a kuncsaftok pedig valósággal megőrülnek érte! Bemutatkozása után három hónap alatt több mint 85 ezer megrendelés érkezett rá, idehaza pedig azóta 1364 példány állt forgalomba (idén 1067 db).
Az IX35-ös utódja tudatos piackutatás és körültekintő fejlesztés eredménye. Vonásain abszolút érződik, hogy – szemben az előddel – minden tekintetben a kontinensünkön trendi ízlésvilágot követi, ázsiai túljátszottság nincs, simán belepasszol a divatos SUV-utcaképbe. Magas, markáns frontrésze, széles és lapos lámpatestjei és a kasztni törésvonalai szép karaktert szabnak neki, ahogy belül is szélsőségektől mentes az infópult, s megnyerő az atmoszféra. Helykínálata négy felnőtt számára biztosít kényelmes utazást, a bútorzat klasszul variálható, s bár az anyósülés támlája nem buktatható le az ülőlapra, a szállítókapacitás is rendben van. A kiszemelt tesztpéldány konfigurálásánál az importőrrel egyetértésben a Go! Plus csomagra voksoltunk, a hajtásláncnál pedig a 2,0 literes dízelből az erősebbik (HP), 185 lóerős motorra és a hatfokozatú automatikus sebességváltóra esett a választás – ez a kombináció egyébként kizárólag az intelligens 4WD összkerékhajtással létezik. Az izomzat és a tálalás tehát megfelel a kategória élvonalában honosnak, a modell nullrevíziója után pedig bele is vágtunk a közös munkába.
A Tucsont korábban már teszteltük a 177 lovas, 1,6-os, turbós benzinessel (T-GDi) és a mostanival megegyező kivitelben is. A csúcsdízel akkor 8,4 literes tesztátlaggal zárt, míg most, mintegy 14 ezer kilométer megtétele után 6,7 liter az átlag. Ez kifejezetten jó eredmény, s bár a mindennapi ingázások igencsak szaporítják a városi kilométereket, arra is ügyelünk, hogy az országúti és az autópályás szakaszokból is megfelelő dózis jusson. Tényleg hosszú, változatos körülményekkel teli futásra rendezkedtünk be: a kezdetek igen biztatók, de rövidesen jön a téli műszak, amikor a 4WD hajtásra is komolyabb szerep hárul majd. Kíváncsian várjuk!
Tetszett
• forma, minőség
• helykínálat
• menetdinamika
• fogyasztás
Nem tetszett
• nincs start/stop rendszer
• korlátozott körkilátás
Összegzés
Figyelemfelkeltő, de hivalkodástól mentes autó a Tucson. A legerősebb dízel az automatikus sebességváltóval már a 10 milliós ársávban tanyázik, ezzel együtt remek ajánlat a piacon. Külön öröm a gazdag felszereltség.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD A/T
Összlökettérfogat: 1995 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 136 kW (185 LE) 4000/perc
Max. nyomaték: 400 Nm 1750-2750/perc
Hossz./szél./mag.: 4475/1850/1660 mm
Tengelytáv: 2670 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1608/1620 mm
Fordulókör: 10,8 m
Tömeg/teherbírás: 1615/635 kg
Csomagtér: 488-1478 l
Üzemanyagtank: 62 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,5 s
Max. sebesség: 201 km/h
Város/országút/vegyes: 8,0/5,6/6,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 170 g/km
A modell alapára: 5 799 000 Ft (1.6 GDI, 132 LE)
A tesztelt verzió ára: 10 549 000 Ft
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!