A Passaténál 54 mm-rel lesz nagyobb az Arteon tengelytávolsága, a VW kínálatot megkoronázó kupé ráadásul ötajtós karosszériát kap, így könnyű lesz a hozzáférés az alaphelyzetben 563 literes csomagtartóhoz. A különleges orr (fényszórókba benyúló hűtőrács) miatt alapfelszerelés lesz a LED-es világítás. A virtuális műszeregység, az elektronikus lengéscsillapítás, a 9,2 colos képátlójú érintőképernyő mind extrafelszerelés lesz.
Műszakilag nem lesz nagy meglepetés, leginkább azért, mert a vezetőség még nem bólintott rá az új fejlesztésű, 2,5 literes V6-os biturbó motor (300 LE) alkalmazására, így kezdetben négyhengeres benzin- és dízelmotorokkal indul a forgalmazás. Az alapmodellbe az 1,5 literes TSI kerül 150 lóerővel, a 2,0 literes turbómotor 190 vagy 280 lóerős lehet, a 2,0 literes TDI 150, 190 és 240 lóerővel választható. A dízelnél 190 lóerőtől felfelé a 7 fokozatú DSG váltó és az összkerékhajtás már alapáron jár, a benzinesnél az összkerékhajtás minden esetben feláras.
Az igazi újdonságok majd második körben, úgy egy évvel a 2017. májusi forgalmazáskezdet után érkeznek. Addigra készül el a VW kisegítő (önálló hajtásra nem képes) villanymotoros hibrid hajtása, ezzel egy időben dobják piacra a hálózatról tölthető hibrid hajtást is. Utóbbi újdonsága a jelenleginél sokkal nagyobb, 100 km-es elektromos hatótávolság és a nagyobb rendszerteljesítmény lesz, hiszen az 1,4-es 150 lóerős helyett a 2,0 literes, 190 lóerős benzinmotorral adják majd.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!