Oroszországban is szigorodnak a károsanyag-kibocsájtási előírások, jövőre például már az Euro 5-nek megfelelő szinten kell teljesíteniük a motoroknak. Amíg a legtöbb esetben ez nem jelent változást, a kihegyezett 1,6 literes szívómotorral szerelt Kalina és Granta Sport modelleknél 4 lóerővel csökken a teljesítmény. Az Euro 4-es szint 118 lóerejéről 114 lóerőre csökken a csúcs, így csökken az előny a tizenhatszelepes blokk arrafelé változatlanul 106 lóerős teljesítményéhez. A Kalina NFR továbbra is 136 lóerős, azt már kezdettől fogva Euro 5-ösnek tervezték.
lada2
Ezen kívül fontos változás, hogy az értékesítési darabszámok növelése érdekében piacra dobták a Drive Active elnevezésű változatokat. Ezek külső-belső megjelenése megegyezik a rendes Sport modellekével, de nem kapják meg a kihegyezett motort és a rövidebb áttételezésű váltót és a négy tárcsafékes fékrendszert, a futóműben is csak a lengéscsillapítókat cserélik feszesebbre. Amíg a Granta Sport 541 ezer rubelbe (2,3 millió Ft) kerül, a Drive Active változat ára 519 ezer rubel (2,2 millió Ft).

lada3

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!