A második helyen az a Marcus Grönholm ért célba, akinek bár nem sikerült a triplázás, de a Peugeot 307 WRC-vel jól teljesítette a jeges próbát. Harmadik helyen a címvédő világbajnok Petter Solberg kormányozta be Subaruját a célba.
Marcus Grönholm az első nap során magához vette a vezetést, de a harmadik gyorsasági szakaszon, amely a maga 53 km-ével a rali leghosszabb gyorsaságija volt, elveszette az első helyet, mint utóbb kiderült végleg. Autójának szervókormányzásával volt gond, így az első napot a hatodik helyen zárta a finn pilóta. “Nagyon nehéz helyzetben voltunk, de tudtam, hogy nyomnom kell a gázt. Próbáltam minél kevesebb időveszteséggel megúszni, de még így is egy perccel maradtunk le az éllovastól. Így nehéz volt a dolgunk, de nem adtuk fel, mivel tudtuk, hogy még esélyesek lehetünk.” – nyilatkozta az oroszlános pilóta.
Nem segített az sem, hogy az utolsó nap során megcsúszott a nagyon csúszós úton: “Azután, hogy megcsúsztam reggel, tudtam, hogy nincs értelme kockáztatni mindent és telegázzal hajtani. Ez egy tipikus kicsúszás volt, semmi különös. Azonban fél percet vesztettünk vele. Ezután arra koncentráltam, hogy biztosan dobogós helyezést érjek el a 307 WRC-vel. Az autó még mindig nagyon új és ilyen körülmények között ez egy nagyon jó helyezés.”
Csapattársa, Freddy Loix még rosszabbul járt, hiszen az első nap végén a 10. helyen ért célba azután, hogy egész nap 307 WRC-jének beállításával küszködött. Végül a második nap során motormeghibásodás miatt feladta a viadalt. A Peugeot így a konstruktőri ponttábla harmadik helyével kell, hogy beérje.
Lehet, hogy Grönholm akár zsinórban harmadik győzelmét is megszerezhette volna a hétvégén, ha Sebastien Loeb kiváló teljesítménye mellett nem szól közbe az időjárás is. A szokásosnál enyhébb időjárás miatt hó, jég és ami szokatlan, sár tette nehézzé az abroncsválasztást. Egyesek szerint Loeb azért tudott nyerni, mert nagy riválisai hibáztak, de ilyen a versenyzés. Loeb hibátlan vezetésének köszönheti a győzelmet. Carlos Sainz ötödik lett, így a Citroën átvette a vezetést a konstruktőrök között.
Kiábrándító monacói teljesítményét követően Petter Solberg megnyugodhat, hiszen Svédországban felkerült a dobogóra. Ez a verseny azonban nem volt sétagalopp számára, hiszen többször is megpördült és kicsúszott az útról.
Érdemes még szót ejteni az észt Markko Martin teljesítményéről. Ő úgy gondolta a versenyt megelőzően, hogy éppen itt az ideje, hogy más is nyerjen Marcus Grönholm mellett. Sokáig jó úton is haladt afelé, hogy megnyerje a ralit, mígnem hibát vétett, s egy hóborította sziklának nekihajtott. Ekkor hat értékes percet vesztett és végül hatalmas erőfeszítésének köszönhetően a hetedik helyre be tudta hozni Fordját. Az új Mitsubishi még gyermekbetegségektől szenved, így egyik autója sem érte el a célvonalat.
A Bozian Racing ünnepelhetett, hiszen az által indított két Peugeot 206 WRC nagyon szépen helyt állt a versenyen. Henning Solberg (Petter Solberg testvére) a hatodik, míg Daniel Carlsson a nyolcadik, még pontszerző, helyen zárta a ralit.
Ezután a világbajnoki ralimezőny átutazik az Atlanti-óceán túlpartjára, és felcseréli a havat és jeget a mexikói forróságra és porra. A március 12-14.-én megrendezésre kerülő Mexikó Rali új lesz a versenynaptárban. Ez mindenki számára ismeretlen terep, a gyors murvás utak próbára teszik majd az autókat. Kíváncsian várjuk, ki írhatja be magát a történelemkönyvbe az első Mexikó Rali győzteseként.
2004-es Svéd Rali végeredménye:
1. S Loeb Citroën Xsara 3:26:17,7 2. M Grönholm Peugeot 307 WRC 3:27:04,1 3. P Solberg Subaru Impreza 3:27:39,2 4. J Tuohino Ford Focus 3:27:59,8 5. C Sainz Citroën Xsara 3:28:44,7 6. H Solberg Peugeot 206 WRC 3:30:35,3 7. M Märtin Ford Focus 3:31:56,0 8. D Carlsson Peugeot 206 WRC 3:32:08,1 9. M Hirvonen Subaru Impreza 3:35:35,9 10. Eriksson Ford Focus 3:38:55,1 A világbajnokság állása: Pilóták 1. S Loeb 20 pont 2. M Grönholm 13 pont 3. M Martin 10 pont 4. P Solberg 8 pont 5. F Duval 6 pont 6. J Tuohino 5 pont 7. F Loix 4 pont C Sainz 4 pont 9. G Panizzi 3 pont H Solberg 3 pont Konstruktőrök 1. Citroën 24 pont 2. Ford 22 pont 3. Peugeot 17 pont 4. Subaru 10 pont 5. Mitsubishi 3 pont