Ellátogattunk a szervizbe, amely vállalta a forgalomból hatóságilag kivont autó legálissá alakítását és vizsgafelkészítését. A kocsi tulajdonosa a ma divatos tuningkiegészítőket szerelte az autójára, új lámpákat, sportfutómű-készletet, sportlégszűrőt, sportkipufogót. Igazán mégsem ezek miatt vesztette el a forgalmiját, hanem a lámpákra ragasztott sötétítő fólia miatt, amely bár dögös, mégsem szabályos. A kedvelt ellenőrzési pont – a kerék ne lógjon ki a sárvédő alól – rendben volt, dacára annak, hogy a gyári méretnél nagyobb felniket viselt.
A szerelők átnézték az autót, és elkezdték a kényes pontok kiszűrését. Ennek során magasabbra tekerték az állítható futóművet, ami könnyen ment, viszonylag új készlet volt, nem korrodálódtak össze a csavarok. A lámpafóliákat lenyúzták a burákról, majd az utólagos első koptatókat is leszerelték, minél kevesebb legyen a kritikus pont. A tulajdonos előkereste az új alkatrészek műbizonylatát, ami nem mindenhez sikerült. Például az olcsó univerzális hátsó dobnak semmilyen papírja nincs, önmagában még átcsúszik, de ha több a hibapont, akkor már akadályozhatja a sikeres vizsgát. A lámpákon ellenőrizték az E-jóváhagyási jelek meglétét, elméletileg így elfogadják az új világítótesteket a vizsgán. A motorteret felnyitva rögtön szembetűnő az utólagos sportlégszűrő, amely henger alakú műanyag házban kapott helyet. A szerelő kiemelte a sportszűrőt, megtisztította, de ezzel még nem ért véget a munkája. A légszűrőházat csak az imádság tartotta a helyén, meg egy ablaktisztító szivacs! Azért látni még csodákat, tűzveszélyes holmit a géptérben. Meg kellett oldani a biztos, fals levegőtől mentes rögzítést.
Ezek után ellenőrizték az autó átlagos állapotát a vizsga szempontjából. Itt is akadt tennivaló, így lecserélték a flexibilis fékcsöveket, és új fékolajjal töltötték fel a rendszert, amelyet a csere után légtelenítettek. A munka végeztével futóműállítást végeztek, mert a hasmagasság módosításával megváltozott a lengőkarok helyzete, tehát új beállítási értékekre kellett belőni a kocsit.
Cikkünk elkészítéséhez az Y2000 műhelye nyújtott segítséget.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!