Sok újdonsága van a Renaultnak a Sao Paoloi Autószalonon, túlnyomórészt olyan autók, amelyek most érkeznek meg a brazil piacra, de nem akartak megfeledkezni a jól fogyó Dusterről sem. A Renault Design América Latina nevű helyi formatervező központ alkalmazottai ezért elkészítették az Extreme nevű tanulmányt.
duster2
Ennél megpróbálták terepjárós irányba elvinni a megjelenést, a lecserélt lökhárítókon megjelenő X-motívum az utas előtt is ott van a műszerfal betétjén, a szívósort kivezették a tetőig, amelyet nagy méretű műanyag csomagtartóval burkoltak be; ennek elején kapott helyet az éjszakai terepezést megkönnyítő LED-es fényszóró. Az utastérben még némi extra dekorációt is alkalmaztak a korábban említett X motívum mellett.
duster3
Egyébként némi extra hasmagassággal és nagy átmérőjű bütykös gumikkal javítják a tereptulajdonságokat, bár kérdés, minek szenvednek ennyit egy elsőkerékhajtású autóval. A sajtóközleményben ugyan összkerékhajtásról beszélnek, de az egyik hivatalkos sajtófotón jól látható, hogy hátul egyszerű torziós híd van, hiányzik a hátsó tengelyre épített központi differenciálmű. Egyelőre nincs tervbe véve, hogy részben vagy egészben megvalósítanák sorozatgyártásban a Renault Duster Extreme-et.

duster4

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!