Generációk nőttek fel azokon a vértelen pofonokon és vérbő humoron, amely meghatározta a vízilabdázóból színésszé vált Carlo Pedersoli, alias Bud Spencer életművét. Mario Girottival, vagyis Terence Hill-lel forgatott filmjeik felhőtlen hangulatát bármikor szívesen éljük át újra, és a klasszikus szinkronokból is bármikor képesek vagyunk idézni, hiszen sokunk számára ünnepnap volt, amikor láthattuk őket a moziban vagy a tévében. A júniusban elhunyt legenda tiszteletére összegyűjtöttük azokat az autókat és motorokat, melyek nélkül pofonjai sem csattantak volna akkorát.
Piedone, a zsaru (1973)
Bud Spencer ikonikus szerepe egyben az egyik első magyarországi sikere is volt. Miután itthon 1975-ben bemutatták a Nápolyban játszódó krimit, Bud Spencert már Piedoneként emlegették az emberek. A később megszokottnál komolyabb hangvételű filmben a korszak jellegzetes Alfa Giulia rendőrautója mellett a kábítószerrel kereskedő Báró Lamborghini Espadája a főszereplő sztárautó. Értéke ellenére nem kímélték, forgattak vele egy izgalmas üldözést, abban Piedone egy elkobzott Fiat 130-as Coupéval ér a nyomába, egy másik jelenetben azonban trükköztek a filmesek: amikor Rizzo felügyelo letöri az antennáját és a tükrét, nem nehéz észrevenni, hogy azokat csak a jelenet kedvéért applikálták az autóra.
Különben dühbe jövünk (1974)
Három évet kellett várni, hogy moziban láthassa a magyar közönség a páros egyik legnagyobb dobását, de megérte: a klasszikus westernelemekkel átszőtt sztorit az erkölcsi háttéren kívül a sok-sok autós és motoros jelenet teszi felejthetetlenné. Egy márkakupával indul a kaland, amin a srácok egy-egy Ford Escorttal vesznek részt, és fej-fej mellett megnyerik a fődíjat, egy Puma Buggy-t, pirosat sárga tetővel. A Madridban és Rómában forgatott jelenetekben a buggy és Bud Spencer – hozzá illő – vaskos kerekű Moto Zodiaco Tuaregje olasz gyártású, Terence Hill versenykamionja egy Pegaso Comet, a motoros rádiós közvetítés közben pedig egy 250-es Ossa Enduróval bravúroskodik, mindkettő a spanyol ipar remeke. A kaszkadőrjeleneteket a francia mester, Rémy Julienne csapatának köszönhetjük.
Bűnvadászok (1977)
„Te mondd, hogy rablótámadás, a te hangod mélyebb!” – szól a híres mondat, és a srácok órák múlva a rendőrségen találják magukat – mint újoncok. A Miamiban folytatott sikeres nyomozás mellett még a szokásos jócselekedetek is beférnek a 115 percbe, nem is beszélve a Plymouth Satellite és Dodge Coronet rendőrautókról, a Harley-Davidson Electra Glide-okról, vagy az állandó rosszfiúk „leselejtezésre váró” – koruknál fogva akkoriban értéktelennek számító – cirkálóiról.
És megint dühbe jövünk (1978)
Hiába nem volt az ég világon semmi köze az 1974-es filmhez, az elkapkodott címadás senkit sem zavart, hiszen ezúttal a szokásosnál is több poént, valamint emlékezetes pillanatot sikerült belesűríteni a Miamiban forgatott vígjátékba. A kulcsjármű itt Bud Spencer Kenworth W900-as kamionja, mellyel ha nem delfineket, akkor apácákat szállít, Terence Hill pedig szemrebbenés nélkül képes elveszíteni kártyán, hogy átmenetileg a Nimfas Corporation nevére kerüljön. Egy roncsderbin meghajtott Chevrolet Chevelle mellett Charlie Firpo egy fagyiskocsival is szerez néhány vidám percet, miután a pisztácia kifogyott…
Kincs, ami nincs (1981)
Egy kis csendes-óceáni szigeten mi mással lehetne rodeózni, mint egy második világháborús japán páncélautóval? Miután Anulu segít beindítani, elszabadulnak az események, és többen is maguknak akarják az elveszettnek hitt kincset. Feltűnik egy hidroplán is, melynek vezetésében maga Bud Spencer is jártas volt, hiszen a magánéletben nem csak pilóta volt, légitársaságot is alapított.
Nyomás utána! (1983)
A Bűnvadászok után ezúttal nem rendőrök, hanem titkosügynökök bőrébe bújik a duó, persze csak véletlenül, de mire észbekapnának, egy pénzes táskát bilincselnek a kezükhöz, jeladót és ciánkapszulát helyeznek el a fogukban, majd a texasi milliomosok bizarr ízlését tükröző Lincoln Continental kabrióval indítják el őket Miami Beachre. A golyóálló csodaautó végül a ravasz terv részeként az önmegsemmisítő áldozata lesz, Bud Spenceren viszont nem fog a golyó, a „kék, ’82-es Chevrolet” csomagtartójában, amely valójában egy Oldsmobile. Erről valószínűleg nem szóltak a szövegkönyv írójának.
Nincs kettő négy nélkül (1984)
Nem könnyű a riói milliomosok élete, ha olyan hosszú nevet kell megtanulniuk, mint Bastiano és Antonio Coimbra de la Coronilla – y Azevedo természetesen, vagy ha valaki az életükre tör. Ilyenkor jön jól két hasonmás: ők nem félnek ujjat húzni „a legveszélyesebb bűnözővel”, aki Tangónak hívja magát a szamba országában, cserében fenekestül felforgatják a két piperkőc életét. Két sofőrrel járó Rolls-Royce Silver Cloudjukat például maguk vezetik, és olyan vicces átalakításokat hajtatnak végre rajta, mint „leeresztett motorház, lazán rögzített abroncsok, széles gumik, dupla turbina szuper kompresszorral”, hogy 12 ezres fordulatra legyen képes és 0-ról 200-ra 7 szekundum alatt gyorsuljon, még ha a filmesek nem is tettek mást, mint lángnyelveket ragasztottak az oldalára.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!