Felemás helyzetben van jelenleg a togliatti Lada gyár, több típusa iránt is alacsony a kereslet, ezért például a 4×4-est csak heti két munkanap, a lassan kifutó Priorát heti három munkanap, a Kalina/Granta típusokat pedig heti négy munkanap készítik csak. Ezzel szemben ott a B0 szerelősor, ahol a Renault-Nissan kisautó padlólemezére épülő autókat gyártják, és ott nem tudnak eleget dolgozni.
A Renault Logan/Sandero, a Nissan Almera, a Lada XRay és Largus típusok készülnek ezen a gyártósoron, utóbbinál nemrég váltottak az eredeti Renault 1,6-osról a Lada saját 1,6-osára, amivel párhuzamosan csökkent az ára, és megugrott iránta a kereslet. A forgalmazók arra panaszkodnak, hogy akár kétszer-háromszor több Largust is el tudnának adni, ha lenne autó, különösen a dobozolt oldalfalú haszonjármű változat hiányzik. A hirtelen támadt nagy kereslet kielégítésére október 3-tól két műszakban termel a B0 gyártósor, ráadásul megtiltották a munkásoknak a cigarettaszünetet is – óránként 10 perc –, folyamatosan fog menni a szalag. Az évi 350 000 autó kapacitású B0 szalag termelésének a negyede jut a Lada márkának, ezen belül pedig a nemrég piacra dobott XRay szabadidő-autót részesítették előnyben, ezért alakult ki az átmeneti Largus-hiány.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!