Nem lehet azzal vádolni a PSA-csoportot, hogy elkapkodta volna a Peugeot Partner/Citroën Berlingo család leváltását, az aktuális nemzedék 2008-ban debütált és tavaly esett át egy fazonigazításon. A jobban felszerelt változatok frontján már LED-es nappali fény világít, illetve városi vészfékező növeli a biztonságot. A Peugeot személyszállító változata, a Partner Tepee ugyanakkor minden finomítás ellenére is megmaradt józan autónak, és ezt az ára is alátámasztja.
Aki egy új kompakt egyterűvel szemez, az tisztában van vele, hogy a közepes felszereltségű modellekért is mélyen a zsebbe kell nyúlni. Ha nem tudjuk vagy akarjuk egy garzonlakás árát elkölteni családi autóra, alternatívaként szóba jöhet például a Partner Tepee is, hiszen 1,6-os, 120 lóerős dízelmotorral, terepjárós Outdoor kiegészítőkkel (+15 mm-es emelés, fényezetlen elemek) és teljes felszereltséggel (klímaberendezés, tempomat, könyöktámaszok stb.) is „megáll” 5 684 000 Ft-nál. Csak összehasonlításképpen: az 5008-as egyterű legolcsóbb változata a 120 lóerős dízelmotorral 6 610 000 Ft-ot kóstál, a német konkurencia pedig még drágább.
Szóval a Partner ára nagyon rendben van, néhol azonban lehet érezni a spórolást. Zömében olcsónak ható plasztikok borítják a műszerfalat és az utasteret, de sehol sem „fájó” mértékben, csak látszik, ez a kocsi más vevőkört szólít meg, mint mondjuk az említett 5008-as. Használat közben viszont nagyot domborít az autó, ugyanis kompakt külméretei (hosszúsága 4,38 m) ellenére bőséges a helykínálata. Hátsó ülései különállók, a karosszéria szélességét pedig mutatja, hogy ha a két szélső helyre gyerekülések vannak bekötve (a középső nem isofixes), közöttük még egy felnőtt viszonylag kényelmesen elfér. A sok rekesz mellett a lehajtható asztalkákért is dicséret illeti az autót, amelynek egyébként hatalmasak az üvegfelületei – a körkilátás nem is lehetne jobb. A két oldalsó, hátsó tolóajtón keresztül könnyű a ki- és beszállás, a méretes csomagtérajtóval viszont mindig számolni kell, mert nagy helyet kell hagyni a Partner mögött, hogy ki tudjuk nyitni. A raktér egyébként már alaphelyzetben is gigászi, de ha nem lenne elég a 675 liternyi kapacitás, a hátsó üléseket előrebillenthetjük, sőt ki is vehetjük, így a teljes befogadóképesség kereken 3 m3.
Akárhonnan is nézzük, a Partner Tepee egy haszonjármű alapú egyterű, ami néhol érződik. A rugózása teljesen elfogadható, inkább a hangszigetelés, a szélzaj (autópályán) és a hosszú úton kapcsolható váltókar árulkodik erről. A motorra viszont egy rossz szót sem szólhatunk: az 1,6-os BlueHDi izmosabb, 120 lóerős változata (van 100 lovas is) derekasan húz a 300 Nm-es nyomatékkal, erőleadása egyenletes és a kocsi a nagy homlokfelület ellenére is megelégszik 100 kilométerenként 6,0 liter gázolajjal. Nem csak a nagyobb erőtartalék miatt érdemes beruházni 285 ezer Ft-ot a 120 lóerős változatba, a 100 lovas verzióval szemben itt hatfokozatú manuális váltót kapunk.
Tetszett
• hatalmas tér
• különálló hátsó ülések
• csomagtér mérete
• ár-érték arány
Nem tetszett
• váltókar megvezetése
• szélzaj autópályán
• olcsónak ható részletek
Összegzés
A jóval drágább egyterűk sem praktikusabbak a Partner Tepee-nél, a helykínálat és a csomagtartó is gigászi. Néhol ugyan érezni a spórolást, összességében korrekt autóról van szó, amely megéri az árát.
Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120
Összlökettérfogat: 1560 cm3
Hengerek/szelepek: S4/8 turbódízel
Max. teljesítmény: 88 kW (120 LE) 3500/perc
Max. forgatónyomaték: 300 Nm 1750/perc
Hossz./szél./mag.: 4380/1810/1862 mm
Tengelytáv: 2728 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1505/1554 mm
Fordulókör: 11,5 m
Saját tömeg/teherbírás: 1398/687 kg
Csomagtér: 675/3000 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,4 s
Max. sebesség: 176 km/h
Város/országút/vegyes: 4,9/4,2/4,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 115 g/km
A modell alapára: 4 025 000 Ft (Tepee 1.6 Vti, 98 LE)
A tesztelt verzió ára: 5 684 000 Ft
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!