Eleinte sokan megmosolyogták a koncepciót, mára azonban egyértelműen kiderült, hogy a háromkerekű Spyder igenis életképes modell, nem véletlen, hogy az Egyesült Államokban, Kanadában és Európában is rendkívül népszerű. A vásárlók főként a kényelmét és a biztos úttartását kedvelik, de sokat nyom a latba az egyedi, figyelemfelkeltő megjelenés is, no meg, hogy igen kedves, összetartó baráti társaság szerveződött a modellkultusz köré.
Bár a megszállottak már a kezdetek óta keresik egymás társaságát, az első nagy találkozót csak négy évvel ezelőtt ejtették meg. Akkor nyolcvanan voltunk, idén már 286-an jöttek – tudtam meg a szerb származású Maksym Ivanenkótól, aki a Can-Am-et is birtokló BRP (Bombardier Recreational Products) munkatársaként szervezte a világraszóló eseményt. A helyszín ezúttal is a festői szépségű Altmünster volt, innen rajzott ki három napon át minden reggel a sok-sok Spyder, hogy tulajdonosaik közös programokkal, gurulásokkal tegyék emlékezetessé a hétvégét. Voltunk a közeli Rotax-gyárban, ahol a Spyderek motorja készül, bejártuk a környék legizgalmasabb szerpentinjeit, és a Grossglocknerhez is elzarándokolt a csapat, hogy teljes legyen az élmény. Szavamra mondom, fergeteges volt a hangulat, s alighanem jövőre is így lesz, hiszen a Spyder tizedik születésnapját is megünneplik majd.
Sisina Kovacevic, Novi Sad (Újvidék), Gold Wing Spyder
Hosszú évek óta Spyderezem, tulajdonképpen én voltam Szerbiában a gyártó első ügyfele. Sok-sok éven át harcoltam a hatóságokkal, hogy hivatalosan is elismerjék ezt a kategóriát, de megérte, mert végre otthon is legálisan gurulhatok a gépeimmel. Van egy Spyder GS-em és egy F3-asom, illetve megépítettem a mögöttem álló hibridet, ami a Honda Gold Wing kényelmét ötvözi a Spyderek nyújtotta menetbiztonsággal és különleges vezetési élménnyel. A négy hónapot felölelő átalakítási munkálatokat Hollandiában végezték, itt került fel a 37 különféle lámpa és a sok-sok extra is.
Csatári László, Veszprém, Can-Am Spyder RT Limited
Fiatalabb éveimben rengeteget motoroztam, de az elmúlt időszakban egyre megterhelőbbé vált a nagy túragépek kezelése, így nemrégiben úgy határoztam, hogy kipróbálom a Spydert. Nagyon tetszett maga a design is, de az áttörést az első közös kilométerek hozták meg – a gazdagon felszerelt RT-kivitel tökéletes gép számomra. Éppúgy élvezhetem a friss levegőt és az autózásnál jóval aktívabb vezetési élményt, mint egy motorkerékpáron, de sokkal biztonságosabb és kényelmesebb formában, ami főként a páros utazásokat könnyíti meg.
Joóné Szabó Ibolya, Győr, Can-Am Spyder RT Limited
Jómagam is motorosként kezdtem, nagyjából hat éve csöppentem a háromkerekűek világába. Azóta három Spyderem is volt, s bizony mindegyiket imádtam, túl vagyok a nyolcvanezredik kilométeren. Szeretem, hogy gyorsak, rugalmasak, kényelmesek és – egy nő számára is – könnyen kezelhetők, ennél jobb túragépet szerintem még nem találtak fel. Általában belföldön csavargunk, de előfordulnak külföldi kiruccanások is, itt nem kell hibától tartani, még soha nem volt semmilyen műszaki gondom. Csak ajánlani tudom a többi hölgynek is – ne a hátsó ülésről, hanem szabadon, önállóan élvezzék a kilométereket!
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!