A Párizsi Autószalonon leplezi le a Porsche legújabb hibrid autóját, a Panamera E-Hybrid névre hallgató limuzint, de annak forgalmazására közel egy évet kell majd várni. A stuttgarti gyártó szerint megéri, hiszen többet kapnak az ügyfelek a pénzükért.
A motortérben ugyanaz a 2,9 literes V6-os biturbó dolgozik, mint a Panamera 4S esetén, de ahhoz képest alaposan belenyúltak a fogyasztás optimalizálása érdekében, így a teljesítmény 330 LE/450 Nm-re csökkent. Aggódni nem kell, hiszen ezen kívül van még egy 136 LE/500 Nm csúcsteljesítményű villanymotor, ami a 8 fokozatú, dupla kuplungos váltóba hajt be, a rendszerteljesítmény 462 lóerő.
A csomagtér padlója alatt elhelyezett lítium-ikon akkumulátor-telep kapacitását úgy tudták 9,4-ről 14,1 kWh-ra növelni, hogy annak nem növekedett a tömege, egy feltöltéssel (normál konnektorról közel 6 óra, 32 A-s gyorstöltővel kicsit több, mint 3 és fél óra) 50 km az elektromos hatótáv, és ilyenkor 140 km/h-s tempót tud elérni a Panamera. Porschéról lévén szó, nem csak a fogyasztást csökkenti a hibrid hajtás, de a menetteljesítményeket is javítja, a 100 km/h-s tempót 4,6 másodperc alatt képes elérni az E-Hybrid, a csúcssebessége 278 km/h. Németországban 100 553 euró az indulóár.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!