Öt- vagy hét üléses belső térrel lehet kérni a Škoda legújabb típusát, a nagy méretű Kodiaq szabadidő-autót, csomagtartója ennek megfelelően rengeteg méretű lehet. Az 5 ülésesben 650-8358 liter az alap térfogat annak függvényében, hol van (18 cm hosszúságú sínen mozgatható a 60:40 arányban osztott ülés) és milyen szögben áll a hátsó ülés támlája, bővítés után 2065 liter a maximum. A 7 ülésesben 270 liter marad a harmadik üléssor mögött, a második üléssor mögött már csak 560-765 liter a tér, és itt „csak” 2005 liter az elérhető maximum.
A manapság megszokott határozott vonalvezetésű Škoda formavilágot nagy tengelytávolsággal (2791 mm) és rövid túlnyúlásokkal kombinálták, a magasság 1655 mm (tetősínekkel 1676 mm), a szabad magasság pedig 187 mm. Az MQB építőkészletet használja, ebből következően könnyű, az alapváltozat (1.4 TSI, kézi váltó, elsőkerékhajtás, vezető nélkül) 1452 kg tömegű, az összkerékhajtás 88 kg-os többletet jelent.
Ötféle belső hangulat, szövet, félbőr, bőr vagy alcantara kárpit közül lehet választani, a feláras hangulatvilágítás 10 színű lehet. Az első ajtókban esernyőtartó is van, a nyitáskor előbújó ajtóperemvédő feláras extra.
Alapfelszereltségként 6,5 colos képátlójú érintőképernyős Swing fejegység jár, már ez is tudja az Android Auto, Aplle CarPlay és MirrorLink funkciókat, a 8 colos képátlójú Bolero autón belüli kommunikációval (az elöl ülők hangját mikrofon veszi és továbbítja a hátul utazóknak) tud többet, az Amudsen lényegében ugyanez navigációval megfejelve, csúcs a Columbus fejegységnél megfelelő előfizetésnél műholdképet is lehet választani a navigáció hátterének.
Három motorral, öt teljesítményszinttel indul a Škoda Kodiaq forgalmazása. Alap az 1,4-es benzines, ami 125 vagy hengerlekapcsolással 150 lóerős teljesítménnyel választható, a 2,0 literes, B-ciklus szerint működő benzines 180 lóerős, a 2,0 literes TDI 150 vagy 190 lóerővel kérhető. A két legerősebb motorhoz az új fejlesztésű, legfeljebb 600 Nm átvitelére képes 7 fokozatú dupla kuplungos váltót adják, amelynél guruláskor 20 km/h sebességnél üresbe kapcsol a váltó üzemanyag-spórolás okán.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!