1935. karácsony előtti napján tesztelte le a Rolls-Royce gyár azt a működőképes alvázat, amelyet 1937. február elsején a Barker karosszériaépítő céghez szállítottak. Itt aztán elkészítették a megrendelő, N. Mc Callum igényének megfelelő felépítményt, és 1937. május 29-én birtokába a tulajdonos az új Phantom III-as limuzinját.
Az autó a hetvenes években Franciaországba került, majd 2003-ban Portugáliába vitték, ahonnan 2016-ban került Hollandiába, egy kereskedőhöz. Itt elvégezték a szükséges javításokat, új hűtőt, új vízpumpát, kipufogórendszert és abroncsokat kapott, és meghirdették eladásra. Egy svájci gyűjtő csapott le a Leende városában található Rolls-Royce-ra, és a megvásárlás után úgy döntött, a Range Rovere mögé akasztott utánfutóval viszi azt haza.
Ebből a tervből nem lett semmi, mert alig 2 kilométerrel azt követően, hogy kihajtott a kapun, az árokba borult a szerelvény. Két fiatal fát kidöntött és a kerékpárútra borult a szerelvény egyelőre ismeretlen okból. A Range Rover vezetője és utasa nem sérült meg a balesetben, amelynek nem volt más résztvevője.
A Retro Legends kereskedőcég felajánlotta, hogy a tönkrement karosszériájú autót ingyen a telephelyén tárolja, amíg az új tulajdonos nem dönt annak elszállításáról vagy egyéb hasznosításáról. Mivel a karosszéria menthetetlen, a technika azonban még tökéletes állapotú, könnyen lehet, hogy nem az eredeti Barker karosszériáját kapja vissza, hanem egy sokkal ritkább és értékesebb felépítményt.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!